eur:
410.24
usd:
389.41
bux:
79301.63
2024. november 21. csütörtök Olivér
Electric car in charging
Nyitókép: seksan Mongkhonkhamsao/Getty Images

Elektromos autók: nem égnek, nem borulnak, de gyilkolnak

A jóval magsabb tömeg miatt ütközés esetén sokkal veszélyesebbek a közlekedés többi résztvevőjére.

Az elektromos és a belső égésű motoros járművek ugyanazon töréstesztelési eljárásokon esnek át, hogy értékeljék ütközésbiztonságukat és az utasok védelmét. Az egyesült államokbeli Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) által végzett ütközési tesztek során egyetlen elektromos jármű sem gyulladt ki, az emiatti aggodalom a médiában túlzott – írja a kozlekedesbiztonsag.kti.hu.

Az IIHS tesztjei mind azt mutatják, hogy az elektromos járművek jobban megvédik az utasaikat, mint a belső égésű társaik. Az elektromos járművek előnye a fizika adottságaikban rejlik. Az autó alján elhelyezett masszív akkumulátorcsomagjuknak köszönhetően az elektromos járművek sokkal nagyobb súlyt hordoznak, és alacsonyabb súlyponttal rendelkeznek, mint a hagyományos járművek. Ez drasztikusan csökkenti a borulásos balesetek valószínűségét, amelyekben egyébként igen magas a halálesetek aránya. Ráadásul az ütközési dinamika azt diktálja, hogy két jármű ütközésekor a nehezebb járműnek egyértelmű előnye van, mivel nem lassul olyan hirtelen, ami erősen kihat az utasok sérülésének kockázatára.

Ütközéskor az elektromos járművek ugyanakkor számos egyéb biztonsági kihívást jelentenek. Míg ezek többletsúlya természetes előnyt jelent az utasok védelmében, egyben azt is jelenti, hogy más járművekre hárul az a teher, hogy nagyobb ütközési energiát nyeljenek el a nehezebb elektromos járművekkel való ütközés során. Az ütközéseket elemző tanulmányok a járművek „agresszivitását” a többi járműben okozott kár mértékével mérik, és a nehezebb modelleket szinte mindig agresszívebbnek tekintik.

További gondot jelent, hogy az elektromos járművek – különösen azok, amelyek alacsony sebességnél hangtalanul működnek – fokozott kockázatot jelentenek a gyalogosok, kerékpárosok és mások számára, akik esetleg nem érzékelik az elektromos járművek közeledését.

Címlapról ajánljuk
Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Békekötés nem várható, maximum tűzszünetet lehet elérni Ukrajnában, ami viszont nem biztos, hogy elég lesz az Egyesült Államoknak – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense arra reagálva, hogy egyes források szerint Vlagyimir Putyin tárgyalna az ukrajnai fegyverszünetről Donald Trumppal. Kaiser Ferenc szerint ha elapadnak a nyugati támogatások, akkor egész Ukrajna elveszhet.

Orbán Viktor: meg kell barátkoznunk olyan fogalmakkal, mint a gazdasági semlegesség és a nemzeti önérdek

Sikerült növelni nemzetközi szinten az ország mozgásterét, és komoly előnyökkel járhat Magyarország számára az amerikai elnökválasztás eredménye - egyebek mellett erről beszélt Orbán Viktor a Magyar Állandó Értekezlet (Máért) ülésén csütörtökön Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.21. csütörtök, 18:00
Kóka János
a Doktor24-csoport alapító-tulajdonosa
Elindult Oroszország megtorlása: interkontinentális ballisztikus rakétát lőttek ki Ukrajnára - Híreink az ukrajnai háborúról csütörtökön

Elindult Oroszország megtorlása: interkontinentális ballisztikus rakétát lőttek ki Ukrajnára - Híreink az ukrajnai háborúról csütörtökön

A tegnapi nap folyamán brit Storm Shadow cirkálórakéták csapódtak be Kurszk megyében, a támadást az ukrán légierő indította, átlépve ezzel egy újabb orosz "vörös vonalat." A fejleményekre válaszul az orosz vezetés állítólag tűzkészenlétbe helyezte néhány RSz-26-os interkontinentális ballisztikus rakétaindítóját (ICBM), elvileg nukleáris robbanófej nélkül. A nap folyamán egy ICBM-et ki is lőttek az orosz erők Dnyipró városára. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború fejleményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×