eur:
394.44
usd:
358.04
bux:
71644.35
2024. augusztus 14. szerda Marcell
Electric car in charging
Nyitókép: seksan Mongkhonkhamsao/Getty Images

Elektromos autók: nem égnek, nem borulnak, de gyilkolnak

A jóval magsabb tömeg miatt ütközés esetén sokkal veszélyesebbek a közlekedés többi résztvevőjére.

Az elektromos és a belső égésű motoros járművek ugyanazon töréstesztelési eljárásokon esnek át, hogy értékeljék ütközésbiztonságukat és az utasok védelmét. Az egyesült államokbeli Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) által végzett ütközési tesztek során egyetlen elektromos jármű sem gyulladt ki, az emiatti aggodalom a médiában túlzott – írja a kozlekedesbiztonsag.kti.hu.

Az IIHS tesztjei mind azt mutatják, hogy az elektromos járművek jobban megvédik az utasaikat, mint a belső égésű társaik. Az elektromos járművek előnye a fizika adottságaikban rejlik. Az autó alján elhelyezett masszív akkumulátorcsomagjuknak köszönhetően az elektromos járművek sokkal nagyobb súlyt hordoznak, és alacsonyabb súlyponttal rendelkeznek, mint a hagyományos járművek. Ez drasztikusan csökkenti a borulásos balesetek valószínűségét, amelyekben egyébként igen magas a halálesetek aránya. Ráadásul az ütközési dinamika azt diktálja, hogy két jármű ütközésekor a nehezebb járműnek egyértelmű előnye van, mivel nem lassul olyan hirtelen, ami erősen kihat az utasok sérülésének kockázatára.

Ütközéskor az elektromos járművek ugyanakkor számos egyéb biztonsági kihívást jelentenek. Míg ezek többletsúlya természetes előnyt jelent az utasok védelmében, egyben azt is jelenti, hogy más járművekre hárul az a teher, hogy nagyobb ütközési energiát nyeljenek el a nehezebb elektromos járművekkel való ütközés során. Az ütközéseket elemző tanulmányok a járművek „agresszivitását” a többi járműben okozott kár mértékével mérik, és a nehezebb modelleket szinte mindig agresszívebbnek tekintik.

További gondot jelent, hogy az elektromos járművek – különösen azok, amelyek alacsony sebességnél hangtalanul működnek – fokozott kockázatot jelentenek a gyalogosok, kerékpárosok és mások számára, akik esetleg nem érzékelik az elektromos járművek közeledését.

Címlapról ajánljuk

Fojtogatja a görögöket a hőkupola, robbanásszerűen keletkezhetnek újabb erdőtüzek

Az extrém meleg és a becsapdázódott forró, szubtrópusi eredetű levegő okozza a görögországi erdőtüzeket – mondta az InfoRádióban Kókai Ádám, a HungaroMet meteorológusa. Jambrik Rudolf nyugalmazott tűzoltó ezredes pedig arról beszélt, hogy milyen sok körülmény gyorsíthatja a tűz terjedését. Athén környékén végre sikerről számoltak be a katasztrófavédők.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.08.15. csütörtök, 18:00
Tálas Péter
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének egyetemi docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×