Infostart.hu
eur:
387.69
usd:
330.8
bux:
0
2025. december 19. péntek Viola
May 4, 2023, Asuncion, Paraguay: A view of the Booking.com logo is displayed on a smartphone backdropped by visual representation of stock and line charts.  LOGO BRAND SYMBOL
Nyitókép: Andre M. Chang

Újabb drámai fejezetéhez ért a Booking.com botrány

Még mindig nem ért véget az amszterdami székhelyű online szállásközvetítő oldallal szerződésben lévő egyes szálláshelyek kálváriája.

Mint ismert, nyár közepén döntött úgy a Booking.com, hogy új fizetési rendszerre tér át. Kezdetben csak egy rövid időszakra kérték a partnereik türelmét, ám ebből több hónapra elnyúló kifizetési késedelmek lettek, más országok mellett Magyarországon is.

Itton a sajtó cikkei és főként a hatósági fellépések nyomán rendeződni látszik a helyzet (bár nem minden eljárás ért még véget). A legfrissebb fejlemények szerint most Japánban telt be a pohár, ahol továbbra is tartozik szállásadóknak a portál. Mint a Spabook idézi a helyi lapokat, néhány japán szállodatulajdonos csoportos keresetet tervez benyújtani a héten a cég ellen. A japán szállodatulajdonosok szerint a Booking.com az elmúlt hónapokban nem utalta át határidőre a vendégek befizetéseit a szállodáknak, így a szállodai számlák akár hónapokig kifizetetlenek maradtak.

A leendő felperesek egyike Masahiko Matsuo, a Kazaya Group vezetője. Ez a vállalat több szállodát üzemeltet Japán középső részén, és azt állítja, hogy szállodái számára június óta késedelmesen történnek a kifizetések. A helyzet akkor romlott, amikor a Booking.com e-mailben értesítette, hogy a rendszer karbantartása miatt a június végi és egész júliusi bevételeket csak augusztusban fogják átutalni. Mivel szállodái főként – ha nem teljes mértékben – a Booking.com-ra támaszkodnak a foglalások tekintetében, ez az időben történő fizetés elmaradása azt jelentette, hogy a szállodának lényegében semmilyen bevétele nem volt egész július hónapban. Jelenleg a Booking.com még mindig tartozik a cégének körülbelül 6 millió jennel (mintegy 15 millió forinttal).

„Végül csak augusztus legvégén fizették ki a júliusi bevételeinket. A szeptemberi hónapra még mindig nem kaptam kifizetést, mégis továbbra is jutalékot számolnak fel nekünk a platform használatáért” - panaszolta.

Eközben a dán szállodaszövetség kártérítésre szólította fel a Booking.com-ot. A HORESTA szerint sok vállalkozásnak 100 000 és 200 000 DKK közötti összeggel tartoztak (5-10 millió forint), de szóba került egy ennél többszörösen nagyobb át nem utalt összeg is. A dán szakszövetség hasonlóképpen fellépett, mint a magyar hivatalok, illetve segít a tartozások behajtásában, továbbá kártérítést, kompenzációt kér a Booking-tól azok számára, akik hosszú ideje nem kapták meg a nekik járó összegeket.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: siker, nem veszi el Brüsszel Oroszország pénzét, a V3 pedig kimaradt a hadikölcsönből

Orbán Viktor: siker, nem veszi el Brüsszel Oroszország pénzét, a V3 pedig kimaradt a hadikölcsönből

A befagyasztott orosz vagyon felhasználása Ukrajna céljaira hadüzenetként értelmezhető, azonnal belerántott volna bennünket egy háborúba, ettől sikerült megóvni magunkat, ez egy nagyszerű siker - jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök Brüsszelben péntek hajnalban.

Fenyőfaválasztás körüli mizériák – számos tévhitet cáfol az ökológus

A HUN-REN Ökológiai Kutatóközpont kutatója szerint érdemes alternatív karácsonyfa-megoldásokban is gondolkodni, de ha valaki élő fenyőt vásárol, akkor lehetőség szerint Magyarországon termesztett, ne túl nagyméretű fenyőt válasszon, amit az ünnepek után komposztálhat. Aszalós Réka az InfoRádióban elmondta: a műfenyők nagyrészt PVC-ből készülnek, ami nem lebomló műanyag, így egy idő után a műfenyő olyan hulladék lesz, ami szennyezi a környezetet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×