A kedvezményes közlekedés ismét kézzelfogható közelségbe került. Egybehangzó értesülések szerint április 1-jétől havonta 49 euróért használhatják a németek a tömegközlekedési eszközöket. Az új bérlet neve hivatalosan Deutschlandticket, bevezetésének célja pedig az energiaválság okozta terhek csökkentése.
Az eredeti tervek szerint a kedvezményes bérletet jóval korábban, már január 1-jétől tervezték bevezetni, a központi kormány és az illetékes tartományi hatóságok azonban nem tudtak megállapodni a finanszírozásról, különös tekintettel a közlekedési vállalatok bevételkiesésének kárpótlására.
Egyes szakértők szerint az eredetileg tervezett januári időpont túlságosan ambiciózus volt a bevezetéshez kapcsolódó szervezeti, jogi és pénzügyi kihívások nagyságához képest. Volker Wissing szövetségi belügyminiszter és tartományi kollégái több tárgyalási forduló után állapodtak meg az április 1-jei indulásról.
Ugyanakkor
több, elsősorban a finanszírozással összefüggő kérdés még tisztázásra szorul.
A Deutschlandticket bevezetéséhez eredetileg évi hárommilliárd eurót irányoztak elő, és előzetes megállapodás született arról, hogy az összeget a központi kormány és a tartományi hatóságok fele-fele arányban állják. Egyelőre ugyanakkor vita van arról, hogy a minden bizonnyal felmerülő többletköltségeket milyen arányban osszák el egymás között.
Egyes tartományi miniszterek azon az állásponton voltak, hogy a finanszírozással kapcsolatos nézetkülönbségek teljes tisztázásáig a 49 eurós havi bérlet ne is kerüljön bevezetésre.
Az április 1-i bevezetés legfőbb szószólója a közszolgálati televíziók értesülése szerint a szövetségi közlekedési miniszter volt. Volker Wissing arra szólította fel tartományi kollégáit, hogy a felmerülő problémák ellenére a kedvezményes bérlet minél előbb kerüljön piacra.
A közlekedési vállalatok ugyanakkor még mindig elégedetlenek, és a május 1-jei bevezetést részesítenék előnyben.