Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Olaf Scholz német kancellár a német állami vasúttársaság, a Deutsche Bahn új, nagy sebességű ICE-vonatokat előállító gyárának avatóünnepségén Cottbusban 2024. január 11-én.
Nyitókép: MTI/EPA/Filip Singer

Berlin mentőövet dobhat a fuldokló német óriásnak

A német kormány nem zárja ki, hogy részesedést vásárol a ThyssenKrupp konszernben – mondta Olaf Scholz német kancellár a Funke médiacsoportnak adott interjúban.

„Semmilyen lehetőséget nem zárnék ki” – válaszolta a kancellár az esetleges állami befektetésről feltett kérdésre, hozzátéve, hogy a német kormány már több alkalommal is fektetett be bajba jutott vállalatok megmentésébe. Példaként a Lufthansa, az Uniper, valamint a Meyer hajógyár támogatását hozta fel.

„Közreműködésünk ideiglenes jellegű, és célja, hogy segítsünk a vállalatoknak átvészelni a nehéz időket, hogy a potenciális beruházások ne bukjanak meg a saját tőke hiánya miatt” – mondta Scholz.

Scholz elmondta: „az acél még évszázadokig az iparunk része lesz. Most arra törekszünk, hogy hosszú távon biztosítsuk az acélgyártást Németországban”. A kancellár hozzátette, hogy ennek „geostratégiai jelentősége” van.

A kancellár az X platformon tett bejelentésében hétfőre a berlini kancellári hivatalba hívta meg az acélipar vezetőit, az üzemi tanácsok képviselőit és a szakszervezetek vezetőit, az ország gyengélkedő gazdaságának megerősítésére tett legújabb kísérlete keretében. A találkozón konkrét intézkedéseket vitatnak meg a német acélipar biztonsága érdekében, beleértve a villamos energia megbízható árképzését, a beruházások ösztönzését és az acél dömpingjének megakadályozását a német piacon.

Németország legnagyobb acélipari vállalata, a ThyssenKrupp a múlt hónapban bejelentette, hogy a következő hat évben 11 ezer munkahely leépítését tervezi acélipari egységénél. Az átszervezés után a vállalat a jelenlegi 27 ezerrel szemben 16 ezer munkavállalót fog foglalkoztatni.

A munkavállalók képviselői és a befolyásos IG Metall szakszervezet, Németország legnagyobb szakszervezete kitartó ellenállást helyezett kilátásba a tervekkel szemben. Scholz szintén aggodalmát fejezte ki a ThyssenKrupp elbocsátási tervei miatt, különös tekintettel a Németország kulcsfontosságú hadiiparának acélszükségletére.

A ThyssenKrupp az év elején 20 százalékos részesedést adott el acélüzletágában Daniel Kretinsky cseh milliárdosnak, és további 30 százalékos részesedés eladásáról folynak tárgyalások.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

A Digitális Polgári Körök által szervezett háborúellenes gyűlések közül a legnagyobbra került sor Szegeden szombaton, a Lázár János országjárásának szegedi programjával összekötött eseményen felszólalt a kormányfő is. Arról beszélt, hogy 2026 az utolsó választás az európai háború előtt, a szankciók és a háború 20 milliárd eurót vett el Magyarországtól, a javító-nevelő intézetek most nem jól működnek, a büntetés-végrehajtás alá kell rendelni őket.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
A következő hónapok nagy nyertesei lehetnek ezek a szétvert részvények

A következő hónapok nagy nyertesei lehetnek ezek a szétvert részvények

Közeledik az év vége, de a profi befektetők ilyenkor sem lassítanak: már most azt keresik, mi lehet 2026 nagy nyertese a tőzsdéken. A Bank of America vezető elemzője máris azonosított egy szektort, amely a jövő év elején látványos fellendülés előtt állhat, ráadásul nem spekulációról van itt szó, hanem nagyon is kézzelfogható fundamentumokkal támasztotta alá érvelését. A szakértő ennél is tovább ment: megnevezte azokat a konkrét részvényeket is, amelyeken keresztül szerinte a legjobban megjátszható a közelgő rali.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×