Mindenképpen barnamezős beruházásban, lehetőleg valamilyen kevéssé hasznosított vagy teljesen kihasználatlan vasúti területen épülhet fel az új Közlekedési Múzeum. A tervek szerint komoly profiltisztításra készül a múzeum vezetése, amiből más kiállítóhelyek, tárlatok is nyerhetnek. A folyamat végére akár több izgalmas kiállítás is létrejöhet - mondta a Magyar Időknek a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója.
Vitézy Dávid szerint egyelőre nem tudni, mikor nyílhat meg az új Közlekedési Múzeum, jelenleg az egész projekt az újratervezési szakaszban tart. A városligeti helyszínről ugyanis kiderült, hogy még föld alatti bővítéssel sem lehetne ott elhelyezni a megújuló tárlatot.
A lap szerdai számában megjelent cikk szerint jelenleg a lehetőségeket vizsgálják, a végeredményről Vitézynek szeptember végéig kell jelentést készítenie a kormány számára. Most korábbi vasúti ingatlanokon néznek körül, az egyik lehetőség a MÁV korábbi telephelye, az Északi Járműjavító dízelcsarnoka.
A Városligetben körülbelül kilencezer négyzetméter volt a nettó kiállítótér, ennél maximum kétszer nagyobb lehet az új - mondta Vitézy Dávid, hozzátéve: a városligeti épület inkább alkalmas az intézményhez tartozó Műszaki Múzeum otthonának, ahol a magyar feltalálók és a hazai innováció történetét lehet bemutatni.
A HÉV-ek állami kezelésbe adásával a BKV által működtetett tömegközlekedési gyűjtemény "területen kívül" maradt. Ennek sorsáról Vitézy Dávid azt mondta: a víziója az, hogy minden mozgásképtelen jármű kerüljön a Közlekedési Múzeum új központjába, és minden olyan jármű, amely működik és tud utast szállítani, a BKV nosztalgiajárat-flottájába.
Az űrhajózási gyűjteményről szólva közölte: nincs ellenére az, hogy a Közlekedési Múzeum birtokában lévő műtárgyak, relikviák az első magyar űrhajós szülőfalujába, Gyulaházára kerüljenek.