A Pest Vármegyei Kormányhivatal környezetvédelmi szempontból elutasította mindhárom vizsgált nyomvonalváltozatot, amely a várost elkerülő közúti átkelést biztosította volna, így egyelőre nem épülhet meg az új Duna-híd Vácnál – értesült a Váci Napló Online.
A portál azt írja, a május 16-i határozat nem zárja ki véglegesen az új Duna-híd megépítését, de komoly fordulatot jelent a beruházás előkészítésében. A tervezőknek új nyomvonalakat kell kijelölniük vagy teljesen új megoldásokkal kell előállniuk.
Az első tanulmánytervben három útvonal szerepelt:
- az É4-es nyomvonal, amely az Iskolaváros felől, északról kerülte volna meg Vácot
- a D1-es változat, amely az Alsóvároson keresztül, a Burgundia városrésznél metszette volna a Dunát
- a D2-es útvonal, amely Vác és Sződliget között, délről biztosította volna az átvezetést
A múlt heti elutasító döntést a Tarnai Richárd főispán nevében eljáró Cserkúti Szabolcs főosztályvezető hozta meg, aki egyik nyomvonalra sem adott környezetvédelmi engedélyt. Az É4 és D2 nyomvonalak esetében természetvédelmi aggályok merültek fel, míg a D1-es változat a váci műemléki környezet miatt ütközött akadályba. A váci önkormányzat a három opció közül egyedül a D2-es nyomvonalat támogatta volna, de ezt nem hagyta jóvá a Közép-Duna-völgyi Vízügyi Igazgatóság. Indoklásuk szerint a tervezett út a budapesti ivóvízellátás egyik stratégiai jelentőségű területén, a surányi vízbázis védőövezetében haladt volna át, amit a hatóság elfogadhatatlannak minősített.
A híd közúti kapcsolatot biztosítana Esztergom, Vác, Szentendre és a Dunakanyar több települése között. A kormány korábban azzal indokolta az építkezés szükségességét, hogy Budapest és Esztergom között jelenleg nincs állandó dunai átkelő.