Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Az áradó Duna a váci révnél 2024. szeptember 18-án.
Nyitókép: MTI/Illyés Tibor

Nem kapott engedélyt az új váci Duna-híd építése, újratervezés következhet

A kormányhivatal mindhárom tervezett nyomvonalat elutasította, így egyelőre leáll a projekt előkészítése, a tervezőknek új megoldásokat kellene találniuk.

A Pest Vármegyei Kormányhivatal környezetvédelmi szempontból elutasította mindhárom vizsgált nyomvonalváltozatot, amely a várost elkerülő közúti átkelést biztosította volna, így egyelőre nem épülhet meg az új Duna-híd Vácnál – értesült a Váci Napló Online.

A portál azt írja, a május 16-i határozat nem zárja ki véglegesen az új Duna-híd megépítését, de komoly fordulatot jelent a beruházás előkészítésében. A tervezőknek új nyomvonalakat kell kijelölniük vagy teljesen új megoldásokkal kell előállniuk.

Az első tanulmánytervben három útvonal szerepelt:

  • az É4-es nyomvonal, amely az Iskolaváros felől, északról kerülte volna meg Vácot
  • a D1-es változat, amely az Alsóvároson keresztül, a Burgundia városrésznél metszette volna a Dunát
  • a D2-es útvonal, amely Vác és Sződliget között, délről biztosította volna az átvezetést

A múlt heti elutasító döntést a Tarnai Richárd főispán nevében eljáró Cserkúti Szabolcs főosztályvezető hozta meg, aki egyik nyomvonalra sem adott környezetvédelmi engedélyt. Az É4 és D2 nyomvonalak esetében természetvédelmi aggályok merültek fel, míg a D1-es változat a váci műemléki környezet miatt ütközött akadályba. A váci önkormányzat a három opció közül egyedül a D2-es nyomvonalat támogatta volna, de ezt nem hagyta jóvá a Közép-Duna-völgyi Vízügyi Igazgatóság. Indoklásuk szerint a tervezett út a budapesti ivóvízellátás egyik stratégiai jelentőségű területén, a surányi vízbázis védőövezetében haladt volna át, amit a hatóság elfogadhatatlannak minősített.

A híd közúti kapcsolatot biztosítana Esztergom, Vác, Szentendre és a Dunakanyar több települése között. A kormány korábban azzal indokolta az építkezés szükségességét, hogy Budapest és Esztergom között jelenleg nincs állandó dunai átkelő.

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×