Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás
Analog electricity meter for households.
Nyitókép: Torsten Asmus/Getty Images

Villanyórás, gázórás panasza van? Nincs egyedül, ezt kell tennie!

Megnövekedett a közüzemi szolgáltatók ügyfélszolgálataival kapcsolatos panaszok száma. A duguláselhárítás kapcsán pedig az előre megbeszélt méterenkénti árhoz képest a helyszínen lényegesen nagyobb összeget akartak kifizettetni a fogyasztókkal – számolt be az InfoRádióban a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője, Kispál Edit.

A FEOSZ észlelése szerint leginkább a duguláselhárítás témájában érkeznek panaszok a szövetség szóvivője szerint. Mint Kispál Edit az InfoRádióban elmondta, hiába próbál a fogyasztó tudatos lenni, megbeszélni előre, hogy méterenként mekkora összegbe fog kerülni a művelet; amikor a helyszínen a szakemberek elvégzik a munkájukat, utána egyrészt a métert illetően is nagyobb számot mondanak a vártnál, és sűrűn előfordult, hogy méterenként 15 helyett 25 ezer forintot állapítottak meg és követelték a fogyasztótól a megemelt összeget.

A méterenként díjszabás szabályos, a felek abban állapodnak meg, amiben szeretnének, csak – mint a szóvivő rámutatott – nehéz ellenőrizni, hogy valóban hol volt a dugulás, ráadásul akár 3, akár 15 méteres szakaszt kell rendbe tenni, a szakemberek ugyanúgy 20-25 perc alatt végeznek. Kispál Edit azt tanácsolja, hogy próbáljunk olyan szakembert keresni, aki nem méterárat határoz meg, hanem kiszállási díjat és óradíjat vagy fix összeget.

Előfordult olyan is, hogy a munka helyszínén valaki még a rendőrséget is kihívta, olyan életveszélyes fenyegetést kapott a kihívott szakembertől. "Elhangzott az is, hogy purhabbal telenyomják a lefolyót, és akkor így járt a fogyasztó, csináljon, amit akar. Nehéz helyzetben vannak ilyenkor mindenképpen, ha valóban agresszív a fellépés, akkor én is azt javaslom, hogy ki kell hívni a rendőrséget" – mondta Kispál Edit.

A közüzemi szolgáltatók ügyfélszolgálataival kapcsolatban is növekszik a panaszok száma, leginkább arra panaszkodnak, hogy nem sikerül elintézni a problémákat. "Van, hogy nem érthető a számla, vagy valaki túlfizetésben van, korrigáltatni szeretne, és egyszerűen nem jut el olyan ügyfélszolgálati munkatárshoz szóban és írásban sem, aki kompetens lenne, hanem ide-oda küldözgetik, újra és újra bekérnek ugyanolyan tartalmú dokumentumokat, és húzódik az ügy, hónapok alatt sem sikerül elintézni" – vázolta tipikus esetként.

Az ilyen esetekre azt javasolja, hogy írásban tegyenek panaszt az érintettek, akár többször, újra és újra. "Ne általános jelleggel írjuk meg a panaszt, hanem a konkrét problémát: melyik ingatlanban, milyen órával, melyik számlával kapcsolatban. Próbáljunk minél konkrétabban fogalmazni" – javasolta a nagyobb siker érdekében Kispál Edit FEOSZ-szóvivő.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Na szia mentő! - már gyerekdal is készült

Újabb fejezetéhez érkezett az országos figyelmet kapó életmentés története: személyesen találkozott a „Na szia mentő!” mondatáról ismertté vált kisfiú és a segélyhívást fogadó mentésirányító. Az eset hatására az Országos Mentőszolgálat új oktatási kampányt indít óvodásoknak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Floridában folynak a tárgyalások az oroszokkal – Háborús híreink vasárnap

Floridában folynak a tárgyalások az oroszokkal – Háborús híreink vasárnap

Kétnapos tárgyalássorozat kezdődött szombaton a floridai Miami városában az Egyesült Államok és Oroszország között. Kirill Dmitrijev, Vlagyimir Putyin orosz elnök különmegbízottja konstruktívnak nevezte az eddigi megbeszéléseket, amelyek vasárnap is folytatódnak. Volodimir Zelenszkij ukrán elnök elmondta, Washington új, háromoldalú tárgyalási formulát javasolt az ukrán és orosz tárgyalópartnereknek Miamiban, amelyben az európai országok is részt vehetnének. Cikkünk folyamatosan frissül az ukrajnai háború és a békeerőfeszítések eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×