Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás
Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter beszél a Gazdaságfejlesztési Minisztérium, valamint a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete közötti együttműködési megállapodás aláírása után a minisztériumban 2023. november 10-én. A megállapodás célja, hogy tovább erősítse a hazai logisztikai és közúti fuvarozói ágazatot, különös tekintettel annak nemzetgazdaságban betöltött szerepére.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Nagy Márton: a nyugati agresszív protekcionizmus téves és káros út

Véleménycikket jelenetetett meg a nemzetgazdasági miniszter, amelyben sürgette, hogy a nyugati politikai vezetők is ismerjék fel, amit a vállalatok már igen: kell Kína!

Véleménycikket jelentetett meg a Magyar Nemzetben Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter, aki írásában elsőként a kínai elnök látogatásának jelentőségét vette górcső alá.

Kiemelte, az „autóipar vezérelte magyar gazdaság számára” különösen fontos Kína, amely az e-autózás „ökoszisztémájában” vezet a világon. A folyamatnak szerinte a 2010-es „keleti nyitás” politikája ágyazott meg, amely Kelet és Nyugat gazdasági-kulturális találkozópontjábá tette az országot, felértékelve a blokkosodás korában.

„A konnektivitás megőrzésével és megerősítésével tehát az értékláncok háborús átrendeződésének egyik fő nyertesévé tudtunk válni” – fogalmazott. „Hazánk világszinten dobogós helyre léphet fel a jövő high-tech iparágát jelentő akkugyártásban. Más uniós országok eközben még azt sem döntötték el, miképpen küzdjenek a kínai óriás­vállalatok bevonzásáért” – tette hozzá.

Azt is látja ugyanakkor, hogy már megindult az e-autóipar lelassulása, a fogyasztók elbizonytalanodásáért részben a sajtót, részben az elbizonytalanodó nyugati kormányokat tette felelőssé, amelyek „elfedik Európa versenyképességi lemaradását”.

„Olcsó menekülőútként merül fel a támadó-büntető protekcionizmus, azaz saját vízió és teljesítmény hiányában a versenytársak ellehetetlenítésére tett kísérlet, a globális piacok leépítése, a hatékonyabb szereplők megvádolása tisztességtelen piaci gyakorlatokkal vagy éppen túltermeléssel” – ecsetelte Nagy Márton, aki szerint a cégek nem igazán törődnek az elbizonytalanítással,

  • a Samsung SDI akkumulátorai már az Audi autóiban vannak
  • az SK Innovations termékei a Volkswageneket hajtják
  • a Mercedesek a CATL akkumulátoraival mennek
  • a BMW-k pedig az EVE Power által gyártott akkumulátoroknak köszönhetik teljesítményüket.

A „vérkeringéshez” szerinte szükség van az infrastrukturális összekötésre, ezért kell Belgrád–Budapest vasút is például, az eredmény pedig az lesz, hogy közvetítőket kiiktatva lehet majd Kínával kereskedni.

„Jól időzített adománya a sorsnak, hogy ebben a helyzetben lesz hazánk az unió soros elnöke – olyan országként, amely sikereket ért el a gazdasági világok szétszakadásának megakadályozásáért. A konnektivitás stratégiájával Európában is szintet léphetünk, amennyiben sikerül azt elfogadott uniós politikává emelnünk” – húzta alá Nagy Márton.

Üdvözölte az „otthonról menekülő” német tőkét is, kritizálta ugyanakkor a „jól ismert európai stratégiát, a sodródást”.

Az e-autózás terén szerinte ugyanakkor itthon sincs minden rendben.

„Az elektromos autózás politikai üggyé vált, amit az ellenzéki közgazdászelit a baloldali sajtó bevonásával szeretne megvívni a kormányzattal szemben. Hasonló indulat fűti a német marxista dühöngőket, akik a Tesla Berlin melletti gyárát rohanták meg pár napja” – említette.

Szerinte sajnálatos tény, de mára Európa elvesztette versenyképességét, a nyugat-európai vállalatok közül többen inkább áttelepülnek Amerikába. Az európai gazdasági termelékenység az amerikai és az ázsiai versenytársak mögött kullog, eközben a nyugati politikusok többsége a valóságtól elszakadt ideológiai csatákba menekül.

„Soros EU-elnökként bemutatjuk az elektromos autózást erősítő stratégiánkat, amely az ágazat minden fontos kapcsolódó elemére kiterjed az elektromos autók iránti bizalom újraépítésétől a nagy ívű uniós támogatási programokig. Ennek keretében szükség lesz az elektromos autózás infrastruktúráját is fejleszteni, de a gyártók kutatás-fejlesztését is gyorsabb, egyszerűbb módon kell majd támogatni” – sorolta.

Ígérte: lesz vásárlási támogatás a lakosságnak, akár több ezer eurós is, miközben talpra kell állítani a használtpiacot is.

Számít a versenyképes európai cégekre is, akik már felismerték, hogy együtt kell működni Kínával.

Címlapról ajánljuk
Kemény Dénes: az összes magyar olimpiai bajnok 25 százaléka vízilabdázó

Kemény Dénes: az összes magyar olimpiai bajnok 25 százaléka vízilabdázó

A Szépművészeti Múzeumban tartott gálaesttel ünnepelte alapítása 130. évfordulóját a Magyar Olimpiai Bizottság. Az esemény előtt Kemény Dénes, a férfi vízilabda-válogatott korábbi kapitánya az InfoRádiónak elárulta, hogy melyik volt az a meghatározó mérkőzés, ami három olimpiai aranyig juttatta csapatait.

Minden bizonytalan Vlagyimir Putyin körül, csak találgatnak a hírszerzők

Belső hírszerzési források és kormányzati tisztségviselők között nincs egyetértés Oroszország távlati katonai céljait illetően. Míg egyes jelentések szerint Vlagyimir Putyin továbbra is igényt tart egész Ukrajnára, addig a hírszerzési igazgató szerint Moszkva elkerülné a közvetlen konfliktust Európával.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Floridában folynak a tárgyalások, fontos orosz csomópontot ért támadás – Háborús híreink vasárnap

Floridában folynak a tárgyalások, fontos orosz csomópontot ért támadás – Háborús híreink vasárnap

Kétnapos tárgyalássorozat kezdődött szombaton a floridai Miami városában az Egyesült Államok és Oroszország között. Kirill Dmitrijev, Vlagyimir Putyin orosz elnök különmegbízottja konstruktívnak nevezte az eddigi megbeszéléseket, amelyek vasárnap is folytatódnak. Volodimir Zelenszkij ukrán elnök elmondta, Washington új, háromoldalú tárgyalási formulát javasolt az ukrán és orosz tárgyalópartnereknek Miamiban, amelyben az európai országok is részt vehetnének. Az Ates ukrán partizáncsoport szabotázst hajtott végre egy vasúti csomópontnál, amely az orosz hadsereg ellátása szempontjából is kulcsfontosságú. Cikkünk folyamatosan frissül az ukrajnai háború és a békeerőfeszítések eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×