A hvg.hu úgy tudja, szerdán döntöttek a szaktárcánál a MÁV Zrt. két felsővezetője, Virág István pályaműködtetési vezérigazgató-helyettes és Bádonfainé Szikszay Erzsébet gazdasági vezérigazgató-helyettes felmentéséről. Pontosabban Virág István vezérigazgató-helyettes esetében nem azonnali felmondással, hanem nyugdíjazással ér véget a vezető MÁV-os karrierje - ezt az információt a cikk megjelenése után közölte a tárca a lappal..
A MÁV-os vezetők leváltása annyiban nem volt váratlan, hogy a miniszter a múlt héten erősen kiakadt a felügyelete alá tartozó vasúttársaságra, és keményen beszólt a MÁV-vezérkarnak, mondván: A MÁV vezetői ne okoskodjanak, és ne mellébeszéljenek, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket.”
Erről az Infostarton is beszámoltunk, sőt később azt írtuk, hogy a MÁV meghallotta Lázár János feddő szavát mert a miniszteri szavak után nem sokkal a hegyeshalmi fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán a vasúttársaság szakemberei helyszíni bejárást tartottak a kivitelezést végző MÁV FKG–vel a felújítás műszaki tartalmának pontosításával kapcsolatban. Erre azért került sor, mert a Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszon 100 km/h-s ideiglenes sebességkorlátozást kellett bevezetni a pálya rossz állapota miatt. A MÁV viszont pénzhiányt emlegetett a felújítással kapcsolatban.
A hvg.hu szerdán elérte Csepreghy Nándort, az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettesét, aki megerősítette a két vezérigazgató-helyettes menesztését és annak okát is, továbbá arra is utalt, hogy nem csak nekik kellett távozniuk – és nem is csak a MÁV-tól, hanem a minisztériumból is.
Állítólag úgy fogalmazott, hogy
voltak akik szabotálták a felújítást,
sőt olyanok is voltak, akik a munkájuk végzése helyett a vasúttal szembeni kampányhoz szállítottak anyagokat médiaszereplőknek, ellenzéki pártoknak. Ezektől a kollégáktól most megválunk. Van, aki nyugdíjba mehet már, mi pedig nem marasztaljuk. Van akit lefokozunk. Van akit felmentünk. Van aki helyett másnak adunk lehetőséget."