eur:
411.2
usd:
392.55
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Az újjáépítés alatt álló déli összekötő vasúti híd utolsó, beépítésre váró hídeleme 2021. február 20-án. A Rákóczi híd (korábban Lágymányosi híd) közvetlen szomszédságában lévő vasúti híd felújítását és bővítését a Duna Aszfalt Kft. végzi. A Keleti pályaudvar és Hegyeshalom közötti vonalon lévő hídon a meglévő két, egyvágányos hídszerkezetet elbontják és három új, egyvágányos hídszerkezetet építenek a helyére.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Tisztogatás a MÁV-nál - lapértesülés

Lázár János szerdán nyugdíjazta a vasúttársaság pályaműködtetésért felelősét illetve a gazdasági vezérigazgató-helyettesét felmentették – erősítette meg a hvg.hu értesülését Csepreghy Nándor miniszterhelyettes.

A hvg.hu úgy tudja, szerdán döntöttek a szaktárcánál a MÁV Zrt. két felsővezetője, Virág István pályaműködtetési vezérigazgató-helyettes és Bádonfainé Szikszay Erzsébet gazdasági vezérigazgató-helyettes felmentéséről. Pontosabban Virág István vezérigazgató-helyettes esetében nem azonnali felmondással, hanem nyugdíjazással ér véget a vezető MÁV-os karrierje - ezt az információt a cikk megjelenése után közölte a tárca a lappal..

A MÁV-os vezetők leváltása annyiban nem volt váratlan, hogy a miniszter a múlt héten erősen kiakadt a felügyelete alá tartozó vasúttársaságra, és keményen beszólt a MÁV-vezérkarnak, mondván: A MÁV vezetői ne okoskodjanak, és ne mellébeszéljenek, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket.”

Erről az Infostarton is beszámoltunk, sőt később azt írtuk, hogy a MÁV meghallotta Lázár János feddő szavát mert a miniszteri szavak után nem sokkal a hegyeshalmi fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán a vasúttársaság szakemberei helyszíni bejárást tartottak a kivitelezést végző MÁV FKG–vel a felújítás műszaki tartalmának pontosításával kapcsolatban. Erre azért került sor, mert a Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszon 100 km/h-s ideiglenes sebességkorlátozást kellett bevezetni a pálya rossz állapota miatt. A MÁV viszont pénzhiányt emlegetett a felújítással kapcsolatban.

A hvg.hu szerdán elérte Csepreghy Nándort, az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettesét, aki megerősítette a két vezérigazgató-helyettes menesztését és annak okát is, továbbá arra is utalt, hogy nem csak nekik kellett távozniuk – és nem is csak a MÁV-tól, hanem a minisztériumból is.

Állítólag úgy fogalmazott, hogy

voltak akik szabotálták a felújítást,

sőt olyanok is voltak, akik a munkájuk végzése helyett a vasúttal szembeni kampányhoz szállítottak anyagokat médiaszereplőknek, ellenzéki pártoknak. Ezektől a kollégáktól most megválunk. Van, aki nyugdíjba mehet már, mi pedig nem marasztaljuk. Van akit lefokozunk. Van akit felmentünk. Van aki helyett másnak adunk lehetőséget."

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×