Bontás, szállítás, építés, tervezés, befejezett részfeladatok - ezzel telt a május a BKV Zrt. közleménye szerint az M3-as metróvonal középső, belvárosi szakaszán zajló beruházásnál. Az Arany János utca és a Ferenciek tere állomásokon továbbra is legfőképp bontás zajlik.
A több mint 40 éves mozgólépcső szerkezeteket elszállították vasúton és a felszínen a járműtelepre.
Mindkét állomáson egy-egy meghagyott szerkezet biztosítja a gyalogos közlekedést a 24-26 méteres mélységbe, ami igazi kihívás, ha naponta többször meg kell mászni a méretes lépcsőfokokat.
Az Erzsébet téren elkezdték annak az 1996-ban épült felvonóaknának a feltárását, amit az eredetileg ide tervezett Nemzeti Színház alapozásánál készítettek el. A felszínről nézve 16 méter mélyen végződő résfalak között emelik ki a földet az aknából, és ezzel párhuzamosan ideiglenes támaszt kapnak a résfalak is.
Megépült egy lépcsőtorony is, amit folyamatosan hosszabbítanak, hogy a lejutás biztosított legyen. A terület gépesítése hamarosan befejeződik, többek között helyet kapott egy bakdaru, ami az anyagszállítást segíti, hiszen az utolsó 10 méteren az aknamélyítést már bányászati módszerekkel végzik majd a közlemény szerint.
Közölték azt is, hogy a Semmelweis Klinikák, a Corvin-negyed és a Deák Ferenc tér metróállomások környezetében befejeződtek a közműkiváltások.
A felújításról bővebb információk az InfoRádió alábbi tudósításában hallhatók.