eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Személyautó halad a zalaegerszegi ZalaZone Járműipari Tesztpálya fékfelületén az elkészülte alkalmából tartott sajtóbejáráson 2020. május 20-án. A 750 méteres gyorsítószakasz után 8 darab, egyenként 200 méteres fékezősávot építettek ki, aszfaltos bukótérrel. A különböző burkolatoknak köszönhetően az egyes sávok lehetővé teszik a váltakozó tapadású, érdes vagy sima felületen a fékberendezések vizsgálatát, akár vizezett burkolaton, vagy jeges útviszonyokat imitálva.
Nyitókép: MTI/Varga György

Újabb részt adtak át a zalaegerszegi tesztpályán

Az új rész első bérlői is megérkeztek. A ZalaZone jelenleg 65-70 százalékos készültségi fokon áll.

Elkészült, és már az első bérlőt is fogadta szerdán a zalaegerszegi ZalaZone Járműipari Tesztpályának a fékek működését tesztelő pályarésze - közölte a helyszínen a létesítmény miniszteri biztosa szerdán.

Vigh László országgyűlési képviselő elmondta: 750 méteres gyorsítószakasz után 8 darab, egyenként 200 méteres fékezősávot építettek ki, aszfaltos bukótérrel. A különböző burkolatoknak köszönhetően az egyes sávok lehetővé teszik a váltakozó tapadású, érdes vagy sima felületen a fékberendezések vizsgálatát, akár vizezett burkolaton, vagy jeges útviszonyokat imitálva.

Zalaegerszeg, 2020. május 20.
Személyautó halad a zalaegerszegi ZalaZone Járműipari Tesztpálya fékfelületén az elkészülte alkalmából tartott sajtóbejáráson 2020. május 20-án. A 750 méteres gyorsítószakasz után 8 darab, egyenként 200 méteres fékezősávot építettek ki, aszfaltos bukótérrel. A különböző burkolatoknak köszönhetően az egyes sávok lehetővé teszik a váltakozó tapadású, érdes vagy sima felületen a fékberendezések vizsgálatát, akár vizezett burkolaton, vagy jeges útviszonyokat imitálva.
MTI/Varga György
MTI/Varga György

A 45 milliárd forint állami beruházással 260 hektáros területen elkészült tesztpálya építése három éve kezdődött.

  • Az elektromos és önvezető autók vizsgálatára is alkalmas próbapályán elkészült egy 2000 négyzetméteres, konferenciatermeknek és irodáknak helyet adó épület, és egy 16 személyautó és 6 teherjármű befogadására alkalmas technikai épületsor.
  • Tavaly óta üzemel már a 2000 méteres kezelhetőségi pálya, ami a menetstabilizáló-, a fék- és a kormányrendszerek, valamint a sávtartó funkciók vizsgálatát teszi lehetővé.
  • Használatban van már az 1000 méteres gyorsítósávval ellátott 300 méter átmérőjű dinamikus felület, amelyen egyebek mellett a konvojok járműveinek reagálását vagy akár jávorszarvastesztet lehet értékelni.

A városi környezetet biztosító Smart City területének első 5 hektárja már elkészült, további 13 hektár pedig most is épül. Ugyancsak elkészült már az 1500 méteres, kétszer kétsávos autópálya-szakasz, mindehhez pedig egy 5G bázisállomás, amely a digitális eszközök működését segíti.

Vigh László közölte: a tesztpálya 65-70 százalékos készültségi fokon áll, a tervezett befejezési határidő a jövő év vége.

Címlapról ajánljuk
Kölyöknevelőket keresnek vakvezető kutyákhoz

Kölyöknevelőket keresnek vakvezető kutyákhoz

Önkéntes kölyöknevelők jelentkezését várja az ország teljes területéről a Baráthegyi Vakvezető Kutya Iskola. A kutyás tapasztalat egyébként nem feltétel, a kutya szeretete annál inkább – nyilatkozott az InfoRádióban az alapítvány koordinátora.

Jön a havazás, elkészültek az első térképek

Jelentősebb havazásra figyelmeztet, ezért óvatosságot és a közösségi közlekedés előnyben részesítését kéri az autósoktól a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közművek. Közben a meteorológia intézet bemutatta azt a térképet, amelyen a várható havazás láthetó.

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×