Elkészült, és már az első bérlőt is fogadta szerdán a zalaegerszegi ZalaZone Járműipari Tesztpályának a fékek működését tesztelő pályarésze - közölte a helyszínen a létesítmény miniszteri biztosa szerdán.
Vigh László országgyűlési képviselő elmondta: 750 méteres gyorsítószakasz után 8 darab, egyenként 200 méteres fékezősávot építettek ki, aszfaltos bukótérrel. A különböző burkolatoknak köszönhetően az egyes sávok lehetővé teszik a váltakozó tapadású, érdes vagy sima felületen a fékberendezések vizsgálatát, akár vizezett burkolaton, vagy jeges útviszonyokat imitálva.
A 45 milliárd forint állami beruházással 260 hektáros területen elkészült tesztpálya építése három éve kezdődött.
- Az elektromos és önvezető autók vizsgálatára is alkalmas próbapályán elkészült egy 2000 négyzetméteres, konferenciatermeknek és irodáknak helyet adó épület, és egy 16 személyautó és 6 teherjármű befogadására alkalmas technikai épületsor.
- Tavaly óta üzemel már a 2000 méteres kezelhetőségi pálya, ami a menetstabilizáló-, a fék- és a kormányrendszerek, valamint a sávtartó funkciók vizsgálatát teszi lehetővé.
- Használatban van már az 1000 méteres gyorsítósávval ellátott 300 méter átmérőjű dinamikus felület, amelyen egyebek mellett a konvojok járműveinek reagálását vagy akár jávorszarvastesztet lehet értékelni.
A városi környezetet biztosító Smart City területének első 5 hektárja már elkészült, további 13 hektár pedig most is épül. Ugyancsak elkészült már az 1500 méteres, kétszer kétsávos autópálya-szakasz, mindehhez pedig egy 5G bázisállomás, amely a digitális eszközök működését segíti.
Vigh László közölte: a tesztpálya 65-70 százalékos készültségi fokon áll, a tervezett befejezési határidő a jövő év vége.