eur:
411.19
usd:
394.49
bux:
79327.37
2024. november 22. péntek Cecília
Összetört busz mellett dolgozik egy tűzoltó a XVIII. Darányi Ignác utca és Reviczky Gyula utca kereszteződésénél 2019. április 4-én, miután a jármű eddig tisztázatlan körülmények között összeütközött egy autóval. A busz kidöntött egy villanyoszlopot és egy parkoló autónak ütközött, az elsődleges információk szerint a balesetben nem sérült meg senki.
Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán

Ámokfutás Budapesten, brutálisan törik a BKV járműveit

Rekordot döntött a BKV-járművek idegen hibás baleseteinek száma, minden korábbinál több autó, kerékpáros és gyalogos okozott bajt.

1416 olyan közlekedési baleset volt tavaly Budapesten, amikor úgy sérül meg BKV-jármű, hogy nem annak sofőrje a hibás, hanem a személyautósok, kerékpárosok, gyalogosok Ez negatív csúcs. A 2018-as ámokfutás idén is folytatódik a legfrissebb adatok szerint, amelyeket a Vezess kért ki a közlekedési vállalattól - az első félévben 691 ilyen baleset történt.

Az anyagi kár 2017-ben 215 millió, tavaly 200 millió forint volt, az idén arányaiban kisebb az okozott kár: 65 millió forint.

Érdekesség, hogy miközben a balesetek száma rekordszinten van, az utasok sérülését okozó esetek száma csökkent: a csúcs 2013-ban volt, 137 személyi sérüléses baleset a 1383-ból, tavaly viszont a 1416 baleset közül csak 61 volt olyan, amelyben megsérült valaki az utasok közül. Ez 2010 óta a legalacsonyabb adat, az idén már rosszabb a helyzet, június végéig 61 személyi sérüléses BKV-baleset történt.

A buszokat és villamosokat érintő idegen hibás közlekedési baleseteknek több mint a 90 százalékát a személyautósok okozzák. A leggyakoribb okok:

  • az autóbusz követési távolságának leredukálása hirtelen sávváltásokkal, szabálytalan elévágásokkal,
  • elsőbbség megadásának hiánya,
  • szándékos betartás.

Külön sérelmezik még a buszsofőrök, hogy nagyon kevés autós engedi ki őket a megállókból.

A 2010 óta bekövetkezett 12 589 esetből 582 írható a gyalogosok számlájára. Ez 4,6 százalék, a BKV szerint legnagyobbrészt a villamosokkal kerülnek konfliktusba a gyalogosok, kevesebbszer a buszokkal, trolikkal.

A villamosoknál a leggyakoribb baleseti okok:

  • a gyalogos tilos jelzésen való áthaladása (35 százalék)
  • hirtelen lelépése a jármű elé (19 százalék)

A buszoknál és a troliknál a két fő baleseti ok:

  • a gyalogos hirtelen lelépése a jármű elé (29 százalék)
  • a tilos jelzésen való áthaladás (22 százalék)

A kerékpárosok 9,5 év alatt 95 esetben voltak felelősségre vonhatók (0,75 százalék) a BKV-járművek baleseteiért. A buszoknál és a troliknál a fő baleseti okok:

  • az elsőbbség meg nem adása (26 százalék)
  • figyelmetlen kerékpározás (26 százalék)
  • szabálytalan sávváltás (10 százalék)

A villamosoknál a leggyakoribb baleseti okok:

  • tiloson való áthaladás (47 százalék)
  • elsőbbség meg nem adása (24 százalék)
  • figyelmetlen kerékpározás (15 százalék)
Címlapról ajánljuk
Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

A korábbi fenyegetését beváltva csütörtökön nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a hágai Nemzetközi Bíróság Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök, Joáv Galant volt védelmi miniszter és Mohammed Deif, a Hamász – izraeli források szerint – már likvidált katonai vezetője ellen. Tóth Norbert nemzetközi jogász az InfoRádióban tette világossá, Izrael nem része annak a statútumnak, amely alapján értesítést küldtek 125 országnak az izraeli miniszterelnök eljárás alá vonásáról.

Aki fittyet hány a hóhányásra, csúnyán megjárhatja

A hirtelen jött hideg és hóesés nem csak az autósokat, a tömegközlekedőket, de a gyalogosokat is próbára teszi. Az ingatlantulajdonosoknak pedig fokozott figyelmet kell fordítaniuk a környezetükre, hiszen a havas vagy jeges járdák csúszásmentesítése az ő feladatuk, jogi felelősség terhelhetik őket, ha valaki elesik és megsérül.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×