eur:
411.2
usd:
392.6
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
A világ legnagyobb utasszállító gépe áll a betonon, Budapesten. Az Airbus A380-ast a német Lufthansa hozta a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre.
Nyitókép: MTI/Lakatos Péter

Két példa a ferihegyi zajterhelés csökkentésére

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közelében lévő kerületek azt szeretnék elérni, hogy éjjel csak havária helyzetben szállhassanak fel és le a gépek a ferihegyi kifutópályákon – erősítette meg a XVIII. kerületi polgármester. Az ügyben Tarlós István főpolgármester is tett lépéseket. A Budapest Airport jelezte: üdvözöl minden olyan javaslatot, amely hozzásegít a repülőtér és a környéken lakók harmonikus együttéléséhez.

A 2018. augusztus 16-i eljárás felülvizsgálatát szeretnék kikényszeríteni Palkovics László innovációs és technológiai minisztertől – mondta Ughy Attila, a XVIII. kerület polgármestere. Fontos lenne a környéken élők élethelyzetét visszaállítani, közelíteni az eredetihez, „nem lehetséges az, hogy ezt a zajterhelést elviseljék” – tette hozzá.

Ezen kívül még az éjszakai repülés tilalmával kapcsolatban szeretne „mindenféleképpen előre lépni”. Mint mondta: szükség van a változtatásra ahhoz, hogy a kerületi családi házak kertjeit és teraszait életvitelszerűen használhassák a lakók. Éjfél és reggel 5 óra között semmilyen repülést – kivéve a havária helyzetet – nem lehetne végrehajtani a város felett.

„Azt gondolom, hogy senki nem örülne annak, hogyha éjszaka ötször kiabálnának bele a fülébe és azután alhatna vissza”

– fogalmazott a polgármester.

„A Budapest Airport üdvözöl minden olyan javaslatot, amely hozzásegít a repülőtér és a környéken lakók harmonikus együttéléséhez. A Budapest Airport és a HungaroControl hosszú évek óta arra törekszik, hogy – a repülés biztonságának követelményeit figyelembe véve - csökkentse a főváros lakóinak a repülési zajból eredő terhelését. Szakértőink rendelkezésre állnak minden ésszerű javaslat megvitatására és megvalósítására” - közölte az InfoRádió érdeklődésére Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója.

Nemzetközi példák

Hosszú távon csak törvényi szabályozással lehet csökkenteni az éjszakai repülés miatti zajszennyezést a ferihegyi repülőtéren - mondta az InfoRádiónak az AIRportal.hu légiközlekedési szakportál főszerkesztő-helyettese.

Körtvélyes Tivadar két példát említett. Varsóban este 11 és reggel 5 között egyáltalán nincs repülés, nincs életben kvóta. Prágában a budapestihez hasonló szabályozás van érvényben, de plusz pénzt kérnek azokért a fel- és leszállásokért, amelyeket éjszaka, illetve a nagyobb zajkibocsátással működő repülőgépekkel teljesítenek. Ez itthon is megoldást jelentene a kezdetekben – tette hozzá.

A régióban egyedül Budapesten van nagyobb forgalom éjfél és reggel 6 óra között, és ezt a Wizz Air használja ki leginkább – mondta a szakíró.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 22. 04:15
×
×
×
×