eur:
393.74
usd:
365.46
bux:
0
2024. március 29. péntek Auguszta
Elektromotoros meghajtású modern Solaris trolibusz és korszerű autóbuszok a főváros XIV. kerületében, az Örs vezér téri végállomásukon. Műholdas rendszerrel ellenőrzött menetrend szerint közlekednek a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vonalain, kényelmesebbé és kiszámíthatóvá téve a kozösségi közlekedést. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: Jászai Csaba

Késelés után: nagyobb védelem kellene a járművezetőknek

Késsel támadt egy trolibuszvezetőre egy budapesti férfi szombaton Zuglóban, mert a sofőr rászólt, hogy ne dohányozzon. A járművezető a jobb karján sérült meg. Ez az eset is rámutat, hogy a járművezetőknek nagyobb fizikai és jogi védelemre lenne szükségük - mondta az InfoRádiónak a Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetségének elnöke, Nemes Gábor.

Nemcsak Magyarországon, de Európában is növekedett a járművezetők elleni atrocitások száma - mondta a Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetségének elnöke.

"A 2000-es években sokkal ritkábban fordultak elő ilyen események, 2010 után ezek nagyon felerősödtek, az atrocitások száma nagy mértékben növekedett. Ez általános tendencia" - tette hozzá Nemes Gábor.

Közvetlenebb kapcsolat a járművezetők és utasok között

A járművezető ma már nemcsak járművet vezet, hanem univerzális tevékenységet tölt be, egyre közvetlenebb kapcsolatot kell kialakítania az utasokkal,

ezért is tartja szomorúnak a Közlekedési Szakszervezetek Országos Szövetsége, hogy Magyarországon a járművezetés még mindig nem szakma. Feladatai közé tartozik a jegyárusítás, a jegyellenőrzés, s ez a közelebbi viszony konfliktusokat is eredményezhet. A mostani zuglói eset is példa erre - mondta Nemes Gábor.

Szigorítani kellene a jogszabályokat

A szakszervezeti elnök szerint a járművezetőknek nagyobb védelmet kellene nyújtani.

Aki közfeladatot ellátó személyt bántalmaz - ilyen a járművezető - három-öt év közötti büntetésre számíthat, de a legritkább esetben ítélik letöltendő börtönbüntetésre az elkövetőt, pedig voltak már súlyos vagy életveszélyes sérüléssel járó esetek is - jegyezte meg Nemes Gábor.

"Ennek érdekében

szigorítani kellene a jogszabályokat, illetve szükség lenne a teljes bekamerázásra.

Európában vannak olyan járművek, ahol a vezetőfülkék törhetetlen üvegből készülnek, vagy a jegyárusítás olyan módon valósul meg, hogy nem kerül testi kontaktusba a járművezető és az utas" - magyarázta a KSZOSZ elnöke.

Nem kell közbeavatkoznia a sofőrnek

Az előírás szerint a járművezetőnek nem kell elhagynia a vezetőfülkéjét, és olyan előírás sincs, hogy közbe kellene avatkoznia vitás szituációban, de a lojalitás és a segítségnyújtási szándék felülír mindent - mondta Nemes Gábor.

"A kolléga dönthet úgy, hogy bent marad a fülkéjében, és rádión keresztül kér segítséget.

A zuglói sofőr is megtehette volna, hogy nem áll meg, hanem szól a központnak, vagy akár egy udvarias felszólítást is mondhat, hogy hagyja abba a dohányzást" - tette hozzá.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.02. kedd, 18:00
Káel Csaba
a MÜPA vezérigazgatója, filmügyi kormánybiztos
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×