Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás
Autók a MOL Limo közösségi autómegosztó szolgáltatás bemutatóján a Kopaszi-gát Öbölházában 2018. január 25-én. Budapesten 200 benzines és 100 elektromos járművel indult a szolgáltatás, a Mol elektromos töltőhálózatot is épít. A Mol Limo 60 négyzetkilométeren a főváros 10 kerületére terjed ki, az autók parkolásáért a felhasználóknak nem kell fizetniük. Minden megosztott használatú jármű 5-10 magántulajdonút vált ki, ami csökkentheti a forgalmat és a parkolási területet, ezzel több területet hagy meg a városok lakóinak és hozzájárul a légszennyezés mérsékléséhez.
Nyitókép: Máthé Zoltán

Három hónap után le kell cserélni a MOL Limo autóinak kétharmadát

Év elején indult el a magyar közösségi autómegosztó szolgáltatás, a MOL Limo, és a forgalomban lévő 300 Volkswagen up! autóból 200-at máris le kell cserélni, mert nincs benne légkondicionáló.

A MOL Limo flotta egyharmadrészben elektromos, kétharmad részben pedig benzines Volkswagen up! gépjárművekből áll, a benzinesekben nem található légkondicionáló, az elektromosokban viszont igen. A Pénzcentrum megkereste a MOL sajtóosztályát, hogy miért döntöttek úgy, hogy a Limo-flotta kétharmadába nem tesznek légkondit, illetve mérlegelték-e a fenti, biztonsággal kapcsolatos körülményeket.

A cég annyit közölt, hogy a 200 benzines autóban azért nincs légkondi, mert rövid, városi közlekedésre tervezték őket. Ugyanakkor elárulta, hogy folyamatosan figyelik az ügyfelek visszajelzéseit, így május közepétől lecserélik a nem légkondis autókat, új, légkondicionált Volkswagen up!-okra. Az viszont nem derült ki, hogy mennyi idő alatt cserélik le a flottát.

A lap felvette a kapcsolatot az Avis, az Europcar és a Hertz autókölcsönzőkkel, valamint a MOL Limo budapesti versenytársával, a szintén közösségi autómegosztási szolgáltatást nyújtó Greengoval is, és mind a négy cég azt írta, hogy flottáikban nincs olyan autó, amely ne lenne légkondicionálóval felszerelve.

Címlapról ajánljuk
Gálik Zoltán Ukrajna támogatásáról: egy rendkívül bonyolult szerződés aláírása várható

Gálik Zoltán Ukrajna támogatásáról: egy rendkívül bonyolult szerződés aláírása várható

Ukrajna várható pénzügyi igénye körülbelül 130 milliárd euró három év alatt, ebből az EU 24 tagországa egy közös hitellel 90 milliárdot állna – ennek mikéntjéről is beszélt a Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi docense. Gálik Zoltán erős szereplőnek látja az ügyben az EU-t. Téma volt még a műsorban a Mercosur-megállapodás ügye, valamint az unió 2028–2034-es költségvetésének több vitatott újdonsága, a V3-ak érdekérvényesítési pozíciója is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Vészjósló figyelmeztetés: visszafordíthatatlan folyamatok indultak el a Föld klímarendszerében

Vészjósló figyelmeztetés: visszafordíthatatlan folyamatok indultak el a Föld klímarendszerében

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig ezen fogalmakkal kapcsolatos folyamatok óriási hatással lehetnek az emberiségre. Egy olyan kritikus küszöböt képzeljünk el az éghajlati rendszerben, amelynek átlépése után egy nagyobb térségben hirtelen, visszafordíthatatlan és akár önmagát erősítő változások indulnak el: például megváltozik a monszun India térségében vagy leáll a Golf-áramlat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×