A január elsején életbe lépő útvámtól a berlini kormány évente fél milliárd euró bevételt remél. Ennél valamivel nagyobb összeg folyik be a tehergépkocsiktól már évek óta megkövetelt úthasználati díjból.
A most hozott törvény értelmében minden német gépkocsitulajdonos egész évre szóló matricával fog rendelkezni, amelynek ára a motor teljesítőképességétől, valamint széndioxid kibocsátásától függ.
Becslések szerint egy-egy német autósnak a négypályás sztrádák, valamint főútak használatáért évente átlagosan 74 eurót kell fizetnie, ezt az összeget azonban beleszámítják majd gépkocsiadójába.
A közlekedésügyi miniszter így próbálja meg kivédeni azt a vádat, amely szerint csak a külföldieket sújtják az út díjszabással. Az Európai Unióban érvényes rendelkezések értelmében ugyanis azonos bánásmód illeti meg a tagállamok minden polgárát, ezért közlekednek Magyarországon díjmentesen az uniós országok 65 év feletti nyugdíjasai is.
A német képviselőház által jóváhagyott törvény értelmében külföldi autósoknak lehetővé teszik, hogy ne a teljes esztendőre, hanem csak 10 napra, vagy 2 hónapra érvényes matricát vásároljanak. Az intézkedés bevezetését a jövő évre tervezik, ha az Európai Bíróság - a külföldiek hátrányos megkülönböztetésére hivatkozva - nem emel kifogást ellene.
A rendőrség szerint gond van az új Sió-zsilippel