Két hét szünet után Montrealban folytatódik a Forma–1-es világbajnokság. Az elmúlt három évben Max Verstappen nyerte a Kanadai Nagydíjat, a 2025-ös idényt eddig uraló McLaren viszont 2012 óta nem örülhetett futamgyőzelemnek a Gilles Villeneuve-ről elnevezett versenypályán. Akkor Lewis Hamilton hozta a sikert a wokingi istállónak.
A kanadai közönség számára örömteli hír, hogy a Spanyol Nagydíjat kéz- és csuklófájdalmai miatt kihagyó Lance Stroll visszatérhet, és „hazai pályán” gyarapíthatja pontjai számát. A kanadai versenyző jelenleg 14 ponttal a 12. helyen áll az összetettben. A Motorsport Online főszerkesztője az InfoRádióban elmondta: nem tisztázódott továbbra sem, pontosan mi történt a kezével, így beindultak a találgatások. Egyes feltételezések szerint akkor sérült meg, amikor a boxutca falát püfölte, mások szerint a 2023-ban elszenvedett kerékpárbalesetével függ össze a mostani eset, vagyis kiújult sérülésről volt szó. Végül Lance Strollt Barcelonában megműtötték, de csak egy futamot kellett kihagynia, Montrealban már beülhet az Aston Martin volánja mögé. A Kanadai GP előtt tesztelt is, és igazából nem is lehetett halogatni a visszatérését, mert az Aston Martin két tartalékpilótája a hét végén a Le Mans-i 24 órás autóversenyen indul.
A mezőny így teljes lesz Montrealban, és lehet, hogy a káosz is, mert az időjárás-előrejelzések szerint eső várható a vasárnapi futam idejére. Kanadában általában nagyon izgalmas, fordulatos versenyek szoktak lenni, de más körülmények miatt is emlékezetes maradt egy-egy korábbi montreali futam. Vámosi Péter a 2011-es versenyt idézte fel, amikor 4 óra 4 perc és 39 másodpercnyi versenyzés után intették le elsőként a kockás zászlóval Jenson Buttont. Az volt a valaha volt leghosszabb Forma–1-es futam. A heves esőzés miatti kétórás várakozás következtében később módosították is a vonatkozó szabályokat, hogy ne ismétlődhessen meg a televíziós szempontból kellemetlen semmittevés.
A szakértő kiemelte: a gumikat nem nagyon veszi igénybe a montreali aszfaltcsík, a fékek viszont okozhatnak problémát egyes pilótáknak.
Több csapat külön a Kanadai Nagydíjra nagyobb fékhűtőket hoz,
mert sokszor kell nagy sebességű egyenesből hirtelen lefékezni a sikános jellegű részeknél, ami technikailag főleg a kevésbé felkészült kiscsapatokat tréfálhatja meg. Vámosi Péter szerint az élmezőny tagjai jól tudnak majd ehhez alkalmazkodni, nem számít „nagy összekuszálódásra”.
Úgy véli, a kanadai versenypálya leginkább a McLarennek fekszik, így Lando Norrisnak meglesz az esélye arra, hogy visszavágjon a Barcelonában futamot nyerő csapattársának, Oscar Piastrinak. Ezt persze leginkább a semleges szurkolók szeretnék, hogy ne fulladjon unalomba a szezon további része. A vb-pontversenyben az élen álló Oscar Piastri előnye tíz pont Lando Norrisszal szemben, akit 39 ponttal lemaradva követ a vb-címvédő Max Verstappen. A Motorsport Online főszerkesztője szerint a holland pilóta bármikor okozhat meglepetést, de azt gondolja,
„nagyon komolyan közbe kellene szólnia az időjárásnak ahhoz, hogy ne a mclarenes versenyzők egyike nyerjen Montrealban”.
Tavaly a Ferrari betlizett a Kanadai Nagydíjon, mindkét versenyzőjük kiesett. A maranellóiakhoz idén érkező Lewis Hamilton továbbra is szenved, Charles Leclerc viszont három dobogós helyet is szerzett a szezon eddigi részében, így a Ferrari feljött a második helyre a konstruktőrök vb-pontversenyében. Vámosi Péter szerint az ő szempontjukból hízelgő, de nem reális ez az összetett helyezés. Azt gondolja, nem kezdte jól a szezont a Ferrari, és meglehetősen csalóka a tabella, mert Lewis Hamiltonnak még nincs idén dobogós helyezése, viszont a sprintfutamokkal együtt tíz versenyen szerzett pontot, amivel az egyéni összetettben ugyan nem megy sokra, a konstruktőri pontversenyben viszont sokat számítanak a kisebb pontszámok is, így a Ferrari a Mercedes elé került.
A szakíró hozzátette: Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) ugyan jól kezdte az idényt, de aztán Imolában és Barcelonában kiesett, Monte-Carlóban pedig csak 18. lett, így már elég nagy a lemaradása. A Red Bull-lal kapcsolatban pedig azt állapította meg, hogy Cunoda Juki harmatos szereplése miatt „egyversenyzős” csapattá vált, a japán „egyáltalán nem tudott felnőni a feladathoz”. Vámosi Péter szerint nem lenne meglepő, ha az energiaitalosok a nyári szünet környékén leváltanák Cunoda Jukit, és még azt sem tartja elképzelhetetlennek, hogy az előző szezon végén elküldött Sergio Pérez lesz ismét a Red Bull második számú pilótája.