eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Brazil Nagydíján a Sao Pauló-i Interlagos pályán 2019. november 17-én.
Nyitókép: MTI/AP/Nelson Antoine

Kiejtette egymást a két Ferrari a Brazil Nagydíjon

Max Verstappen nyerte a vasárnapi Forma-1-es versenyt, a Red Bull a 22 éves holland versenyzőjének ez az idei harmadik, egyben pályafutása nyolcadik futamgyőzelme.

A második helyen Pierre Gasly, a Red Bull fiókcsapatának, a Toro Rossónak a francia pilótája ért célba, neki ez az első dobogós helyezése az F1-ben. Harmadikként az immár hatszoros világbajnok brit Lewis Hamiltont (Mercedes) intették le, ám egy ütközés miatt az ő helyezése veszélyben van, a versenybíróság vizsgálja az esetet.

A hajrában a két Ferrari, Sebastian Vettel és Charles Leclerc összeütközött, és mindketten feladni kényszerültek a futamot.

A rajtot az élmezőny tagjai egyformán jól kapták el, de talán a harmadik kockából startoló Hamilton volt ebből a szempontból a legjobb. Miközben Verstappen megtartotta az első helyet, a brit világbajnok az első kanyarban megelőzte a második pozícióból induló Vettelt. Az ötödik körben Verstappen, Hamilton, Vettel volt a dobogós helyeken száguldók sorrendje, közben a 14. rajtkockából induló Charles Leclerc (Ferrari) a nyolcadik pozícióig kapaszkodott fel.

A kerékcserék sorát Hamilton nyitotta a 21. körben, Verstappen pedig egy körrel később hajtott a boxba friss abroncsokért. A holland pilóta a brit világbajnok mögé ért vissza a pályára, de azonnal visszavette a vezető pozíciót. A 26. körben az első helyért csatázó duótól eltérő gumistratégiát alkalmazó Vettel is bent járt a boxban, közben Leclerc - még boxkiállás nélkül - már harmadik volt.

Hamilton a féltávhoz közeledve arra panaszkodott a csapatrádión, hogy nagyon nehéz tartania a tempót az előtte száguldó Verstappennel,

Leclerc pedig a 30. körben kapott új gumikat az autójára, és hatodikként tért vissza a pályára. Hamilton a 44. körben ismét a boxban járt, egy körrel később pedig Verstappen is megkapta a friss abroncsokat, és visszatért Hamilton elé a pályára.

Húsz körrel a leintés előtt változatlanul Verstappen, Hamilton, Vettel volt az első három sorrendje, míg Valtteri Bottas (Mercedes) motorhiba miatt kényszerült félre állni. A finn pilóta olyan helyen "parkolta le" a versenyautót, ahonnan ki kellett emelni, ezért a versenybíróság a mentés idejére a pályára küldte a biztonsági autót. Ebben az időszakban Hamilton kivételével szinten mindenki újabb kerékcserét hajtott végre, így a Safety Car mögött Hamilton, Verstappen, Vettel, Alexander Albon (Red Bull), Leclerc volt az első öt pozíciót elfoglalók sorrendje.

A biztonsági autó 12 körrel a verseny vége előtt engedte útjára a mezőnyt, és bár Hamilton mindent megpróbált, hogy megtartsa az első helyet, Verstappen azonnal megelőzte, közben Albon feljött harmadiknak, miután elment Vettel mellett.

Vettelt valamivel később csapattársa, Leclerc támadta meg, és meg is előzte, a négyszeres vb-győztes német azonban rögtön vissza akarta venni a pozícióját. A következő egyenesben Vettel előzési pozícióba került, de annyira közel ment a mellette száguldó csapattársának autójához, hogy

a két Ferrari egy pillanatra összeért, és mindkettő defektet kapott.

Vettel és Leclerc egyformán a verseny befejezésére kényszerült, a pályára kerülő gumitörmelék eltakarítása miatt pedig ismét a biztonsági autó vált "főszereplővé".

Hamilton a boxba hajtott friss gumikért, így az újraindításnál Verstappen, Albon, Gasly, Hamilton volt az első négy sorrendje. A Safety Car két körrel a leintés előtt engedte el a mezőnyt, Hamilton azonnal elment Gasly mellett, majd Albont kezdte támadni, de az egyik kanyarban nekiütközött riválisa autójának, meg is forgatta a Red Bullt, ezt az esetet pedig a versenybíróság még vizsgálja. A világbajnokság idei szezonja két hét múlva, az Abu-Dzabi Nagydíjjal zárul az Egyesült Arab Emírségekben.

Címlapról ajánljuk

Jön a havazás, elkészültek az első térképek

Jelentősebb havazásra figyelmeztet, ezért óvatosságot és a közösségi közlekedés előnyben részesítését kéri az autósoktól a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közművek. Közben a meteorológia intézet bemutatta azt a térképet, amelyen a várható havazás láthetó.

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 22. 11:41
×
×
×
×