Nagyon szerteágazó problémákat látunk nap mint nap. A statisztikák azt mutatják, hogy az iskolába kerülő gyerekek 30 százalékánál valamilyen tanulási-olvasási probléma van, ami visszavezethető valamilyen részképesség alulműködésére. A diszlexia esetében - ami egy speciális tünetegyüttes - a gyerekek tíz százalékánál kimutatható, hogy ez az, ami akadályozza őket az úgymond normális fejlődésben és tanulásban - hívta fel a figyelmet Sándor Fruzsina.
Napjaink egyik legnagyobb kihívása, hogy megtaláljuk a klasszikus olvasás helyét, de ezt nem lehet erőltetni. Nyilván sokkal színesebb és kényelmesebb egy digitális eszközön olvasni. De lássuk be, más szerepe van egy könyv olvasásának, és más a digitális információszerzésnek. Másképpen olvasunk, ha egy digitális eszközön olvasunk - ilyenkor a szem pásztázik -, míg ha egy könyvet olvasunk, akkor néha elidőzünk felette. Ráadásul több érzékszerv van bekapcsolva akkor, amikor egy könyvet veszünk a kezünkbe - részletezte.
Minél korábban kezdi el a szülő megismertetni a gyerekkel a könyvekkel való kapcsolatot, annál könnyebb dolga lesz a pedagógusnak. Olvasni élmény, jusson el ez az élmény mindenkihez - buzdított az OlvasásKlinika szakértője.
Azt látjuk, hogy akinek nehézsége van az olvasással, szenved. Az nem normális, hogy amikor egy kisfiú kap egy könyvet a kezébe, elkezd folyni a könnye. Ha kicsit elbeszélgetünk vele, kiderül, hogy egyszer valamikor valaki olyat mondott, ami miatt a mai napig küzd ezzel az élménnyel, és amikor kezébe vesz egy könyvet, az az emlék tör elő belőle. Ám miután foglalkoztunk vele, könyvszeretővé vált - mesélte.
Érdemes mindennek a mélyére menni. Nagyon nagy odafigyeléssel megoldható a probléma. Ne adják fel a szülők és a pedagógusok, mindenre van megoldás. Az olvasás a tanulás, és azon keresztül az életben való érvényesülés eszköze - hangsúlyozta az olvasás fontosságát Sándor Fruzsina.
Hanganyag: Kálló Izabella





