eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Az amerikai parti őrség által közreadott képen a Titan elnevezésű merülőhajót keresi a Bahamában bejegyzett Deep Energy kutatóhajó a Massachusetts állambeli Boston partjainál 2023. június 21-én. A Titan öt emberrel a fedélzetén június 18-án indult útnak az 1912-ben elsüllyedt Titanic óceánjáró 3800 méter mélyen fekvő roncsaihoz, de a merülőhajót mélybe bocsátó Polar Prince kanadai jégtörő a Titan indulása után kevéssel elveszítette vele a kapcsolatot. A keresésben részt vevő kanadai mentőcsapat tenger alatti zajokat észlelt a területen.
Nyitókép: MTI/EPA/Amerikai parti őrség

Titan-katasztrófa: előre tudhatta a legénység, hogy meg fog halni

Az egyik áldozat hozzátartozói 50 millió dollárt követelnek a Titanic roncsait kutató merülőhajót gyártó cégtől. Azt állítják, hogy meggondolatlanság, gondatlanság és hanyagság okozta a tragédiát.

A Titan nevű mélytengeri búvárhajó tavaly júniusban merülés közben roppant össze több ezer méter mélységben öt emberrel a fedélzetén, miközben az 1912-ben elsüllyedt Titanic roncsait közelítette meg. A búvárhajót – amely az OceanGate magánvállalkozás tulajdonában volt – napokig keresték abban a reményben, hogy utasait épségben kimenthetik. A katasztrófában végül mind az öt ember meghalt.

A hajót gyártó cég ellen benyújtott keresetből, illetve a szakértői vélemények alapján most az derült ki, hogy az utasok vélhetően tisztában lehettek a berobbanás előtti pillanatokban, hogy nem élik túl a balesetet – írja a The Guardian beszámolója alapján a 24.hu.

A pert az egyik áldozat, Paul-Henri Nargeolet családja indította.

A francia tudós hozzátartozói szerint tartós meggondolatlanság, gondatlanság és hanyagság okozta a katasztrófát.

A rokonok 50 millió dollárt követelnek a vállalkozástól a történtek miatt.

A szakértők szerint az akusztikus biztonsági rendszer valószínűleg figyelmeztette a Titan legénységét, hogy a hatalmas nyomás hatására megrepedhet a szénszálas hajótest, ez pedig arra késztethette őket, hogy megkíséreljék megszakítani az útjukat, de pillanatok alatt felismerhették, hogy nincs kiút, meghalnak.

A biztonsági mechanizmus normál körülmények között automatikus választ tudott volna adni a hajótest repedésére, de vélhetően meghibásodott a rendszer. A keresetben azt is feltüntették, hogy az utasok jó eséllyel észrevételezték a recsegéseket, miután a víz súlya alatt összenyomódott a hajótest.

A Titan összeroppanásáról animáció is készült.

A történtekkel kapcsolatban az amerikai partiőrség is eljárást indított, az első meghallgatások szeptemberben kezdődhetnek.

Balogh Tamás, a TIT Hajózástörténeti Egyesületének elnöke a katasztrófa után részletesen beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában a Titan balesetének vélhető okairól és következményeiről is.

Címlapról ajánljuk
VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

VOSZ: a munkaerőpiaci helyzet javulása a nyugdíjas munkavállalóknak köszönhető

Az elmúlt években a munkaerő-piaci aktivitást jelentős részben növelte a nyugdíjasok visszafoglalkoztatása, évente ugyanis körülbelül 15 ezer olyan friss nyugdíjas van, aki az ellátása mellett tovább dolgozik – mondta az InfoRádióban a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének elnökhelyettese. A VOSZ támogatja azt, hogy minél többen – erejüktől függően – akár csak heti két napban dolgozzanak nyugdíj mellett.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×