Infostart.hu
eur:
363.37
usd:
314.95
bux:
150022.25
2026. augusztus 14. péntek Marcell

Így csökkenthető a mellrák kialakulásának esélye

A vöröshús fogyasztása jelentősen növeli a mellrák kialakulásának esélyét - állapították meg brit kutatók 35 ezer nő vizsgálata után. Egyre több orvos foglal állást világszerte amellett, hogy a mellrák esélye jelentősen csökkenthető bizonyos étrendi szabályok betartásával.

A marhahúsfogyasztás jelentősen növeli elsősorban a 40 feletti nők esélyét a mellrákra - repítette világgá hírt a leeds-i egyetem kutatóinak vizsgálatai után a BBC, ismét gyarapítva a mellrákkal kapcsolatos étrendi ajánlások sorát.

Nem sokkal korábban a legrangosabbnak számító nemzetközi mellrák-konferencia, a San Antonio Emlőrák Szimpózium hirdette ki: a zsírszegény étrend nem kevesebbel, mint negyedével csökkenti a mellrák kiújulásának kockázatát, és javulnak a daganatos betegek túlélési esélyei is.

Egyre többen javasolják

Az ilyen bejelentéseket komolyan kell venni, és nemcsak azért, mert egyre több ehhez hasonló ajánlás jelenik meg - teszik hozzá a rákkutatók, utalva arra, hogy egy-egy ilyen ajánlás haszna az onkológiai kezelésekével vetekszik.

A vöröshús fogyasztásának vizsgálatakor a brit kutatók 35 ezer nő egészségi állapotát figyelték hét éven át. Kiderült, hogy már kevés mennyiségű, 57 gramm vöröshús rendszeres fogyasztása 56 százalékkal növelte a mellrákveszélyt az idősebb nők körében, és még ennél is nagyobb kockázatnak teszik ki magukat a császárszalonnákat, kolbászokat, sonkákat és húspástétomot fogyasztók.A fiatalabb, szülőképes korú nők körében is van kapcsolat a vöröshús evése és a melldaganatok gyakorisága között, de az ő esetükben kisebb a betegség kialakulásának esélye.

Az orvosok a húsevés korlátozását, elsősorban a felvágottfélék csökkentését ajánlják a nőknek minden korosztályban.

Vöröshús helyett gyümölcs, zöldség

A húsban sok a telitett zsírsav, ami koleszterintermelésre sarkallja a szervezetet, ami szorosan kapcsolódik a női szervezetben az ösztrogéntermeléshez, és ez által kulcsszerepet játszik bizonyos, úgynevezett ösztrogénfüggő daganatok kialakulásában.

Egy amerikai orvoscsoport 90 ezer munkaképes korú nőről gyűjtött adatokat, és azt állapította meg, hogy a vöröshús gyakori fogyasztása akár megkétszerezheti egy nő esélyét a mellrákra.

Szintén megszívlelendő étkezési ajánlás a mellrákkal kapcsolatosan a rosttartalmú ételek fogyasztása, ami a fiatal hölgyeknél jelentősen, a felére szorítja le a melldaganat kialakulásának esélyét.

Az étrendi tanácsokat már csak azért érdemes figyelembe venni, mert a szakértői becslések alapján a fejlett országokban a rákbetegségek legalább egyharmadáért felelősek az ékezési szokásaink.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Ez már nem csak a hajósok problémája: mindenkit érinthet a Duna drámai vízszintje

Ez már nem csak a hajósok problémája: mindenkit érinthet a Duna drámai vízszintje

Minden európai folyón gondot okoz az alacsony vízállás, az áruszállítás szempontjából fontos Rajna és Duna legnagyobb részén gyakorlatilag ellehetetlenült a teherhajózás – mondta el az InfoRádióban a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetségének elnöke. Bencsik Attila hangsúlyozta: csak azokon a folyószakaszokon tudnak közlekedni a hajók, ahol vízlépcsőt építettek.
inforadio
ARÉNA
2026.08.14. péntek, 18:00
Major Róbert
rendőr ezredes, egyetemi docens, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem RTK Közbiztonsági Tanszékének vezetője
Lángokban a legnagyobb dunai kikötő, Zelenszkij egy titokzatos tervről beszélt - Híreink az orosz-ukrán háborúról csütörtökön

Lángokban a legnagyobb dunai kikötő, Zelenszkij egy titokzatos tervről beszélt - Híreink az orosz-ukrán háborúról csütörtökön

Az éjszaka folyamán Oroszország támadást hajtott végre az izmajili kikötő területén Odessza megyében, károkat és tüzet okozva - közölték az ukrán hatóságok a Reuters szerint. A román határ közelében fekvő Izmajilben található Ukrajna legnagyobb Duna menti kikötője, amely gabonát és egyéb árukat kezel. Kijevnek és a nemzetközi partnereinek van egy közös terve arra, hogy Moszkvát a háború befejezésére kényszerítsék - jelentette ki Volodimir Zelenszkij ukrán államfő tegnap. Zelenszkij szerint a terv a Vlagyimir Putyin orosz elnökre nehezedő nyomáson alapszik - írja a Kyiv Independent. Cikkünk folyamatosan frissül.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×