Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Nyitókép: MÁV-csoport

Több mint 800 új busz – a MÁV-é lesz Közép-Európa legnagyobb közúti közszolgáltató flottája

Az új járművek közül 269 darab még az idén forgalomba állhat, további 300-300 autóbusz érkezése pedig 2026-ban és 2027-ben várható. A beszerzéssel a buszállomány átlagéletkora a regionális és országos járatokon 2027 végére 9 és fél évre csökkenhet.

További 869 új autóbuszt szállíthat a Kravtex-Kühne csoport a Volán-flottába - közölte a MÁV Zrt. A tájékoztatás szerint az új Credobus Econell 12 Next típusú autóbuszok szállításáról a szerződést Kormányos László, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója és Krankovics István, a Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója írta alá, miután az idei főszezonban már megérkezett és szolgálatba állt 131 új Credobus a Volán járatain.

Az új járművek közül 269 darab még az idén forgalomba állhat, 2027 végéig pedig az utolsó is megérkezik. Ezzel teljesül az év elején megfogalmazott tíz miniszteri vállalásból az a pont is, amely ezer vadonatúj autóbusz beszerzésére vonatkozott - áll a közleményben.

A két beszerzéssel a MÁV-csoport Volán-flottája Közép-Európa legnagyobb és legfiatalabb közúti közszolgáltató flottájává válik,

az állomány kétharmadát hazai gyártású járművek adják, így a flottafejlesztés hozzájárul a magyar munkahelyek megteremtéséhez és megőrzéséhez is.

A MÁV tájékoztatása szerint a járművek megfelelnek a legmodernebb műszaki elvárásoknak, növelt teljesítményű, Euro 6-os dízelmotorral, újgenerációs automata sebességváltóval, két utasajtóval, fűtő- és hűtő klímaberendezéssel, valamint utastájékoztató, kamera- és utasszámláló rendszerrel felszereltek. Emellett automatikus tűzelfojtó berendezéssel, fedélzeti wifi-vel és USB csatlakozó aljzatokkal is rendelkeznek. Az egy járművel szállítható személyek száma 93 fő, valamint minden busz kerekesszékes utas szállítására is alkalmas.

Kormányos László, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója kiemelte: a jelenlegi beszerzés keretében érkező, alacsony fogyasztású és károsanyag-kibocsátású, korszerű flotta az ország teljes területén emeli a szolgáltatás színvonalát, és érdemben hozzájárul a környezetterhelés csökkentéséhez is. A jelzett szegmensben kizárólag klímás autóbuszok fognak közlekedni. A beszerzéssel

a buszállomány átlagéletkora a regionális és országos járatokon 2027 végére 9 és fél évre csökkenhet.

Krankovics István, a Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója közölte: a Kravtex-Kühne csoport 25 év alatt az alapoktól építette újra a magyar buszgyártást és ma már európai összevetésben is jelentős gyártókapacitással rendelkezik. Ennek köszönhetően kevesebb mint három év alatt ezer új busz átadását tudják teljesíteni. Azzal, hogy a MÁV-csoport új buszait Mosonmagyaróváron és Győrben gyártják, több tíz milliárd forint értékű importot váltanak ki, miközben 500 magyar munkahelyet őriznek meg és több mint 100 hazai beszállítónak adnak munkát. Büszkék arra, hogy a beszerzéssel 2027 végére a jelenlegi 45 százalékról megközelítően 60 százalékra nőhet a magyar Credobus-ok aránya a Volán-flottában.

(A nyitóképen: Krankovics István, a Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója (balra) és Kormányos László, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója aláírja a 869 darab új Credobus Econell 12 Next típusú autóbusz szállításáról szóló szerződést.)

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Nem isszák olyan forrón a kakaót
árcsökkenés

Nem isszák olyan forrón a kakaót

2025-ben a kakaó ára ugyan korrigált a korábbi csúcsokhoz képest, de még mindig kétszerese a néhány évvel ezelőtti szintjének. Mivel a gyártók jellemzően 6–12 hónapos beszerzési ciklusokkal dolgoznak, a világpiaci ármérséklődés csak 2026 elején–közepén hathat a beszállítói árakra. Intődy Gábor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének főtitkára az InfoRádióban azt mondta: a csokoládé árában ugyanakkor nem várható jelentős csökkenés, mert a kész termék mindössze 20 százalékát teszi ki a kakaó.

Felszólították Izraelt, nem is akárkik

Tizennégy ország - közöttük Franciaország, Nagy-Britannia, Kanada és Japán - szerda este közös közleményben ítélte el, hogy Izrael jogi státuszt adott tizenkilenc ciszjordániai zsidó telepnek, és felszólították a zsidó államot: vonja vissza ezt a döntést és hagyjon fel a telepek bővítésével.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×