eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
Szegedi úti felüljáró, a mai környezetben, még fejlesztett vasút, meghosszabbított Kisföldalatti, megújult Rákosrendező nélküli állapotban
Nyitókép: Vitézy Dávid/Facebook

"Új Millenniumi Városközpontról" beszélt Lázár János, amely mini nem lehet, csak maxi

Lázár János nem támogatja magasépületek fejlesztését Budapesten, de pontos projekttervekről, látványtervről nem tud nyilatkozni a XIV. kerületi 6 milliárdos fejlesztési elképzelés kapcsán. A Rákosrendezőn építendő új városközpontról volt szó a minisztériumi sajtótájékoztatón.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium sajtótájékoztatót tartott arról a fejlesztésről, amely mini Dubajként híresült el. Mint azt az Infostart is megírta, egyes tervek szerint ennek egyik eleme lehetne egy új felhőkarcoló, amely a Mol-székháznál is magasabb, 220-240 méteres lehetne, az építtető nem más lenne, mint a 828 méter magas dubaji Burdzs Kalifát is felhúzó Mohamed Abbar ingatlanfejlesztő cége. A helyszín pedig a XIV. kerület, az állami tulajdonban álló Rákosrendező néven ismert terület, amelynek közepén egy lepusztult vasúti pályaudvar található.

A portfolio.hu beszámolója szerint Lázár János most arról beszélt, hogy "amikor a kormány átnézte a főváros helyzetét, akkor azt tűzte ki célul, hogy létrejöjjön egy új városközpont, mert Budapest további fejlődésére szükség van. Ennek érdekében javaslatot kellett tennem, hogy van-e olyan terület, ami erre alkalmas. Az Andrássy út folytatásképp létrejönne az Új Millenniumi Városközpont a rákosrendezői vasútállomás környékén".

Az első lépés a terület kitisztítása lesz - közölte, majd érdekes fordulatot használt.

"A miniszterelnök megfogalmazott felém elvárásokat, az egyik, hogy nem lehet középszerű projekt.

A költségvetéstől és várhatóan magánbefektetőktől is szükség lesz forrásra. 300-350 ezer négyzetméterre van szüksége a kötöttpályás közlekedésnek a továbbiakban, így 900 ezer négyzetméteren jöhet létre a fejlesztés (60-65 hektár beépítve, 25 hektáron közpark)" - sorolta. A vasúti pálya felett létesülhet egy park. 20 milliárd forint csak a szennyezéstől való mentesítés, és 400 milliárd forintot kell invesztálni a közcélok megvalósítására.

Minimum 5 milliárd euró értékű magánbefektetési nemzetközi megállapodást készítenek elő. A projekthez ezen túl a magyar állam 1 milliárd eurót tesz hozzá.

A miniszter szerint tájseb és esztétikai környezetszennyezés a Mol-torony. Most már van magasház Budapesten, így az őshiba megtörtént. Megér egy társadalmi egyeztetést, hogy kellenek-e Budapestre magasházak - fogalmazott, majd arról beszélt, hogy ez a beruházás nagy fejlesztést jelent, új pályaudvart kell építeni,

az M1-es metró vonalát meg kell hosszabbítani,

valamint szó van a reptér és Budapest gyorsvasúti összekötéséről is.

"Új Millenniumi Városközpontnak", vagy az Andrássy út folytatásának nevezné a projektet. Mini nem lehet a városközpont neve - Orbán Viktor kérésére - csak maxi - zárta a projekttel kapcsolatos sajtótájékoztatót Lázár János.

Címlapról ajánljuk
Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Christian Lindner pénzügyminiszter a közelmúltban kifogásolta a németek munkához való viszonyát, szerinte mentalitásváltásra van szükség. Egy tanulmány szerint ugyanakkor soha ennyit nem dolgoztak a németek, mint a múlt évben. Sőt a politika közreműködésével lehetne még ennél többet is. Most akkor mi az igazság?
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×