eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
fotó: BKK Facebook-oldala
Nyitókép: BKK Facebook-oldala

Komoly munkabér, bónuszok már a tanfolyam alatt – erős ajánlattal toboroz a BKV

Több mint hatvanan kezdték el szeptember elején a BKV új, B-kategóriáról induló autóbusz-vezetői tanfolyamait. A képzésekre folyamatosan lehet jelentkezni – tájékoztatta az InfoRádiót a közlekedési vállalat autóbusz- és trolibusz üzemeltetési vezérigazgató-helyettese.

Az autóbusz-vezetői tanfolyamra már B-kategóriás jogosítvánnyal is lehet jelentkezni, vagyis a tehergépkocsi-jogosítvány megszerzése nélkül is részt lehet venni a képzésen. Korábban, ha valaki az autóbusz-vezetést választotta hivatásául, először a személygépkocsi vezetésére jogosító B-, majd a tehergépkocsi vezetésére jogosító C-kategóriás vizsgát kellett letennie, és csak ezt követően kezdhette meg az autóbusz vezetésére jogosító D-kategória megszerzését. A nemrég bevezetett újítással a leendő hivatásos buszvezetők gyorsabban sajátíthatják el a biztonságos közlekedéshez szükséges ismereteket, képességeket.

Szedlmajer László közölte: a képzésekre a karrier.bkv.hu weboldalon lehet jelentkezni, az érdeklődőket öt telephelyen várják. A B-kategóriás jogosítvánnyal rendelkező jelentkezők munkaviszonyban végezhetik el a tanfolyamot, vagyis a kurzus ideje alatt gyakorlatilag munkavállalókká válnak, ami azt jelenti, hogy munkabért, különböző többletjuttatásukat kapnak. Az érintettek elsajátíthatják az összes műszaki, forgalmi, infrastrukturális tudásanyagot, módszert és magas színvonalú gyakorlati oktatásban részesülhetnek, ami után B-kategóriás vizsgát tehetnek az illetékes hatóság előtt.

Olyan képzési metódusok alapján zajlanak a képzések, amelyek a BKV számára is teljesen újak, de Szedlmajer László becslése szerint

a jelentkezők körülbelül 3,5-4 hónapos tanulás, valamint sikeres vizsgázás után átkerülnek autóbusz-vezetői státuszba

és Budapesten szállíthatják az utasokat. Hozzátette: örömteli, hogy egyre többen veszik fel velük a kapcsolatot a tanfolyam miatt, de megjegyezte azt is, hogy nincs elég emberük, meglehetősen kritikus a helyzet, így egyelőre azért még nincs ok az elégedettségre. Mint fogalmazott, még korántsem oldódott meg minden probléma, hosszú távra kell tervezni. „Strukturálisan úgy látjuk, hogy ez egy elöregedő és kiürülő tevékenység. Kevesen vállalják a buszvezetéssel együtt járó stresszt és más egyéb nehézséget. Viszont úgy tűnik,

az a lépés, hogy a C-kategóriás képesítést már nem kell külön megszerezni, pozitív eredményeket hozhat rövid távon”

– magyarázta.

Szedlmajer László elismerte, az elmúlt időszakra jellemző volt, hogy sokan elhagyták a vállalatot, ami miatt változott a teljesítményszint, így hol több, hol kevesebb busz közlekedett a fővárosban, ezért is biztosított a folyamatos jelentkezési lehetőség a tanfolyamra. „Ha valaki jelentkezik, felveszik vele a kapcsolatot a helyi forgalmi szolgáltatók, és ha az érintett megfelel az alkalmassági kritériumoknak, tájékoztatják őt arról, mikor indul a következő tanfolyam” – mondta.

Ezen képzéseken a PÁV II-re vonatkozó pályaalkalmassági elvárások a jelentkezés előfeltételei. A pályaalkalmassági vizsga (PÁV) a Nemzeti Közlekedési Hatóság által négy különféle kategóriában kiadott engedély. Elsődleges feladata a jelentkezők kompetenciájának mérése. A buszvezetők a II. kategóriába kaptak besorolást a rendszer bevezetésekor.

Szedlmajer László azt tanácsolja az érdeklődőknek, hogy a BKV honlapján keressék meg az otthonukhoz legközelebb található telephelyet, informálódjanak az ottani kollégáknál, akik minden felmerülő kérdésre választ adnak a tanfolyammal kapcsolatban.

Busás fizetések, bónuszok – érdemes belevágni!

„Nagy örömmel várjuk azokat is, akiknek már komplett, kvázi D-kategóriás jogosítványuk van. Rájuk továbbra is az egymillió forintos (500 ezer+500 ezer) bónusz vonatkozik, ők értelemszerűen jóval kevesebb idő alatt, néhány héten belül munkába állhatnak” – mondta Szedlmajer László, aki ezzel arra utalt, hogy még a nyár elején toborzókampányt indított a BKV, melynek keretében mind az új busz-, illetve trolibuszsofőröknek, mind az őket ajánló BKV-s munkatársaknak bruttó 500-500 ezer forint bónuszt fizetnek azzal a feltétellel, ha még fél év múlva is a BKV-nál dolgoznak főállásban.

Az Infostart is beszámolt róla, hogy a jelentkezők a tanfolyam ideje alatt a munkabér mellett az egyes modulokhoz kapcsolódóan bruttó 150 ezer forint/modul – összesen bruttó 600 ezer forint – sikerdíjat is kapnak.

A BKV-nál jelenleg csaknem kétezer autóbusz-vezető és mintegy háromszáz trolibuszvezető dolgozik, átlagos bruttó keresetük 730 ezer forint havonta.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Christian Lindner pénzügyminiszter a közelmúltban kifogásolta a németek munkához való viszonyát, szerinte mentalitásváltásra van szükség. Egy tanulmány szerint ugyanakkor soha ennyit nem dolgoztak a németek, mint a múlt évben. Sőt a politika közreműködésével lehetne még ennél többet is. Most akkor mi az igazság?
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×