eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
A BKV Zrt. új Mercedes-Benz Conecto Next Generation típusú buszai a járművek forgalomba állítása alkalmából tartott rendezvényen a társaság dél-pesti telephelyén 2020. január 20-án.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

Létszámhiánnyal küzd a BKV, akár 80 járművezetőt tudnának azonnal foglalkoztatni

A BKV autó- és trolibusz üzemeltetési vezérigazgató-helyettese szerint folyamatos toborzással és képzéssel lehetne a létszámhiányt csökkenteni.

"A főállású munkavállaló, akit nyolc órában foglalkoztunk, jelenleg 2000 fő az autóbusz- és 280 a trolibusz ágazatnál. A főállású munkavállalóból legalább 60-70-80 főt azonnal tudnánk foglalkoztatni. Emellett az azonnali többletfoglalkoztatáson túl folyamatosan kell képeznünk munkavállalókat" – mondta el az InfoRádióban Szedlmajer László, a BKV autó- és trolibusz üzemeltetési vezérigazgató-helyettese.

Az M3-as metró felújítása után az 50-es és az 56-os villamosvonalak felújítása miatt lesz szükség a következő hónapokban pótlóbuszokra. Szedlmajer László szerint a hiányzó létszám "normál békeidőben" is hasonló lenne. Magyarországon is érvényes az elv, miszerint egy autóbuszra körülbelül három járművezetőnek kell jutni, hogy a feladatot elvégezhessék.

Ősztől a BKV autóbusz-kiadása mintegy 700 darab, ehhez lehet mérni a nagyjából 2100 járművezetői arányszámot. Az őszi értékben nincs benne a villamos-és metrópótlás, ami általában 5-10 százalékos mértékkel tudja a rendszert elbontani, és erre a rugalmasságra szükség van.

A létszámhiány csökkentése érdekében meg kell tartani a munkavállalóikat, és toborozniuk kell újakat.

A toborzott új munkavállalókat folyamatosan képzik, munkabért fizettek nekik azalatt is, és lehetőséget adnak a B-kategóriás jogosítvány megszerzésére. A meglévő munkatársak versenyképességét béremeléssel javítják, és a munkakörülményeket is megpróbálják helyrehozni. Ez vonatkozik a járművekre és a végállomásokra is.

Szedlmajer László szerint a BKV-s buszvezetők fizetési "magas értékek", és hozzátette, hogy a budapesti buszközlekedés komoly kihívásokkal küzd, és ilyen nehéz munkakörülmények közé nem könnyű munkavállalót találni.

A bruttó járművezetői átlagjövedelem bruttó 730 ezer forint havonta 2023-ban.

Nettóban ez bőven 500 ezer fölötti érték. Szedlmajer László szerint bár csökken a fogyás mértéke, havi szinten tíz fővel csökken a járművezetői létszám. "Nem is gondolom a feladatunknak a szükségesnél jobban áttekinteni, hogy az elszívás hova megy. Valószínűleg sok esetben buszos vagy a teherautós szegmensbe. Bizonyosan van olyan, aki az egész szegmenst ott hagyja" – mondta Szedlmajer László.

A járművezetői társadalom öregedő korfát mutat, így a létszámfeltöltést a folyamatos nyugdíjazás is nehezíti. Jelenleg a buszvezetők átlagéletkora 51 év.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×