eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Herceghalom, 2023. március 11. Kiégett és sérült gépjárművek az M1-es autópályán Herceghalomnál, ahol öt kamion és 37 autó ütközött össze, mindkét irányban lezárták az autópályát 2023. március 11-én. A balesetben érintett öt kamion és 37 személygépkocsi közül 19 jármű kiégett, és összesen 26 ember sérült meg. Közülük hatan életveszélyesen, heten pedig súlyosan sérültek. MTI/Lakatos Péter
Nyitókép: MTI/Lakatos Péter

MKIF a tömegkarambolról: folyamatosan tájékoztatták az autósokat a veszélyekre az M1-esen

Az M1-es autópálya sérült részét újraaszfaltozták, így ott már nincs sebességkorlátozás. Ezt a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója mondta az InfoRádióban.

Hétfő este óta ismét teljes szélességében szabad a forgalom az M1-esen Győr irányába – kezdte a Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója. Elmondása szerint munkatársai a az elmúlt nap során mintegy 250 négyzetméteren marták fel a megégett, sérült útburkolatot – mindhárom, tehát a külső és belső, illetve leállósáv esetében –, majd új aszfalttal pótolták.

Az érintett szakaszon található, két oldalt elválasztó szalagkorlát mintegy 160 méteren sérült, amit már vasárnap délelőtt cserélték az MKIF szakemberei. „Kollégáim megfeszített erővel, 53 óra alatt teljesen rendbe tették a baleset helyszínét az M1-esen” – foglalta össze Szimicsku László.

Herceghalom, 2023. március 12.
A korábbi tömegbaleset helyszínén takarítják az M1-es autópályát 2023. március 12-én hajnalban Herceghalomnál, ahol előző nap délután öt kamion és 37 autó ütközött össze és amiatt mindkét irányban lezárták az autópályát. A balesetben érintett öt kamion és 37 személygépkocsi közül 19 jármű kiégett, és összesen 26 ember sérült meg. Közülük hatan életveszélyesen, heten pedig súlyosan sérültek. A műszaki mentés során az egyik kiégett autóroncs alatt egy holttestet találtak. Az Útinform tájékoztatása szerint reggelre a hatóságok befejezték a műszaki mentést és a helyszínelést, az autópályát a Hegyeshalom felé vezető oldalon is megnyitották, így a forgalom már mindkét irányban zavartalanul halad.
MTI/Koszticsák Szilárd
Herceghalom, 2023. március 12. A korábbi tömegbaleset helyszínén takarítják az M1-es autópályát hajnalban. MTI/Koszticsák Szilárd

Több sajtóorgánum foglalkozott azzal, hogy a szombati baleset elkerülhető lett volna. Azzal kapcsolatban, hogy milyen tájékoztatás kaptak az autósok, mielőtt bekövetkezett a tragédia, a kommunikációs igazgató közölte: elindult a nyomozás az ügyben, a vizsgálat végéig a baleset körülményeiről és a balesetről nem ezért egyelőre nyilatkoznak.

Általánosságban az mondható el, hogy a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő által kezelt autópályákon több száz, úgynevezett változtatható jelzésképű (digitális) tábla van kihelyezve, amiken tudatosan csak akkor szerepeltetnek információkat, amikor valamiről tájékoztatni, vagy valamivel kapcsolatban figyelmeztetni szeretnék az utazókat – magyarázta Szimicsku László.

Mint kiemelte: szombaton a változtatható jelzésképű táblákon is jelezték az aktuális információkat, és

egész délelőtt kint volt az erős oldalszélre, a tömegbaleset előtt két és fél órával pedig a korlátozott látási viszonyokra figyelmeztető jelzés.

Abban a kérdésben, hogy az autósok nem voltak kellően figyelmesek, a nyomozóhatóság és a vizsgálat fogja eldönteni. Mindazonáltal a forgalomfigyelő kamerák felvételei alapján, illetve az elmúlt időszak tapasztalatai szerint általánosságban – tehát nem a konkrét eset kapcsán – az látható, hogy rengeteg a ráfutásos baleset, amikor a sofőrök nem a közlekedési és látási viszonyoknak megfelelően választják meg a követési távolságot és sebességet, amit egyébként a KRESZ is hangsúlyoz – jegyezte meg.

Kiemelte: a követési távolságot nem méterben, hanem időben kell mérni. Az ideális távolság legalább 2 másodperc, hogy legyen idő és tér reagálni ha bármi váratlan történik. Az MKIF arra kér mindenkit, hogy aki balesetet szenved,

  • vegyen fel láthatósági mellényt,
  • mielőbb hagyja el járművét a legnagyobb elővigyázatosság mellett, és
  • a szalagkorláton kívülről kérjen segítséget.
KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×