Az egyik legjelentősebb döntés a taxis tarifák emeléséről szóló javaslat elfogadása lehet a Fővárosi Közgyűlés ülésén. Az előterjesztés szerint a 450 forintos alapdíj 700 forintra emelkedhet, a kilométerdíj 20 forinttal, a percenkénti várakozási díj pedig 5 forinttal drágulhat.
Metál Zoltán, a Országos Taxis Szövetség elnöke azt mondta, a viteldíj legfontosabb eleme a kilométerdíj, amely a rendelet 2013-as életbe lépése óta nem változott, miközben a kötelező biztosítási díj is emelkedett, és be kellett szerezni az online pénztárgépeket is.
A City Taxi elnöke is indokoltnak tartja, az áremelést. Tamás Miklós hangsúlyozta, hogy a taxisok igyekeznek minél nagyobb létszámmal jelen lenni a zsúfolt időszakban, és bár minden áremelés után visszaesés tapasztalható a forgalomban, abban bíznak, hogy ez őszre helyreáll.
Az InfoRádió megkereste a hatósági árszabályozásban döntési jogkörrel bíró Városházát is. A többi között megkérdeztük, hogy mi indokolja az áremelést, ki és hogyan ellenőrzi, hogy a szükséges számú autó forgalomban van-e, továbbá, ilyen esetekben kihez tudnak fordulni az utasok.
Akadálymentesítés
A taxis tarifák mellett szó lesz a 3-as metró akadálymentesítéséről. A jelenleg tervek szerint az észak-déli vonal 20 állomása közül 18 akadálymentesen megközelíthető lesz. A korábbi tervekben nem szereplő öt állomás – az Arany János utca, a Ferenciek tere, a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Klinikák - speciális akadálymentesítéséről dönthetnek.
A Dózsa György úti állomás akadálymentesítését a metróvonal északi szakaszának felújítása után, a forgalomba helyezést követően végezhetik majd el, a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségével kötendő megállapodás szerint legkésőbb 2020 szeptember végéig. Az Ecseri út és a Pöttyös utca metróállomás esetében ideiglenesen korlátlifteket építhetnek, végleges megoldás 2023. december 31-ig születhet.
A városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós szerződésről is tárgyalhatnak a képviselők. A javaslat szerint a legjobb ár-érték arányt tartalmazó érvényes ajánlatot a Program Centrum Utazásszervező Kft. és a Mr. Nilsz Idegenforgalmi és Szolgáltató Kft. közösen tette, így ez a konzorcium a közbeszerzési eljárás nyertese havi 25 millió forint ajánlati árral. Az új szabályok szerint az üzemeltetőknek a fővárosi önkormányzat által meghatározott arculati irányelveknek megfelelően kell kialakítaniuk a városnéző buszok kinézetét, a június 30-án hatályba lépő rendelet előírja, hogy a városnéző buszoknak Euro 4 vagy annál magasabb környezetvédelmi kategóriába kell tartozniuk.