Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
London, 2020. február 27.A 2018. június 28-i képen a British Airways brit légitársaság utasszállító repülőgépe leszállni készül a londoni Heathrow repülőtéren. 2020. február 27-én a londoni felsőbíróság fellebbviteli tanácsa helyt adott annak a fellebbezésnek, amelyet Sadiq Khan londoni polgármester, az érintett községi tanács és környezetvédő csoportok nyújtottak be a repülőtér harmadik pályájának megépítéséről hozott kormányzati döntés ellen. A végzés szerint a brit kormány figyelmen kívül hagyta azokat a kötelezettségeket, amelyeket Nagy-Britannia a károsanyag-kibocsátás csökkentésére vállalt a párizsi klímaegyezmény keretében.
Nyitókép: MTI/EPA/Andy Rain

Budapestre indult BA-gép fordult vissza Heathrow-ra - részletek

Szerdán, nem sokkal a felszállás után visszatért Londonba a British Airways Budapestre tartó járata. A hivatalos közlés szerint gyanítható technikai probléma állt a döntés hátterében.

Még Anglia területét sem hagyta el a British Airways Budapestre tartó járata szerdán, amikor visszafordult.

A BA866-os járat reggel háromnegyed nyolckor szállt fel rendben, majd 9 óra körül már ismét a Heathrow reptér betonján volt.

A FlightRadar24 repülési portál térképe szerint a gép egészen Doverig, azaz a La Manche-csatornáig repült, de nem haladt át a szigetországot a kontinentális Európától elválasztó tenger felett. Tett egy kört a kelet-angliai kikötő és Canterbury térségében, majd visszafordult a londoni reptérre.

A brit nemzeti légitársaság szóvivője azt mondta a Standard című híroldalnak, hogy a gép biztonságosan leszállt.

„Elővigyázatosságból tért vissza, egy feltételezett kisebb technikai gond miatt. Elnézést kérünk az utasainktól, hogy megszakítottuk az útjukat. Munkatársaink azon dolgoznak, hogy mihamarabb útnak indulhassanak”

– mondta az illetékes.

A szóvivő által említett kisebb technikai gond az Airlive légiportál szerint az volt, hogy

„közvetlenül a felszállás után vízszivárgás keletkezett az elülső konyhában”.

A portál úgy fogalmazott, hogy a járat legénysége 45 perccel a felszállás után „vészhelyzetet jelzett”, miután 26 ezer láb (8 km) magasságra emelkedett. Ezt követően várakozó pályára állították.

Ezek után tett egy pár kört és küldték vissza Heathrow-ra, ahol tűzoltó- és mentőkocsik várták.

Az Airbus A319-es az indulás után 1 óra 13 perccel érkezett vissza, majd a British Airways helyi idő szerint 10, magyar idő szerint 11 órára írta ki az újabb indulást.

A Budapest Airport oldala szerint a BA 866-os járat helyi idő szerint végül délután 15:23 perckor szállt le a Liszt Ferenc reptéren – azaz szokásos 2-2 és fél óra helyett közel nyolc órával az eredeti indulás után.

Mindeközben a WizzAir reggel félórás késéssel (9:00-kor) London Lutonból indult gépe háromnegyed órás késést halmozott fel és dél helyett 12:45-kor érkezett meg de még így is megelőzte a British Airways járatát.

Címlapról ajánljuk
Inváziós fajok támadása: durva következménye lesz, ha csak akkor cselekszünk, amikor már ég a ház

Inváziós fajok támadása: durva következménye lesz, ha csak akkor cselekszünk, amikor már ég a ház

Amikor egy idegen állat- vagy növényfaj megtelepszik Magyarországon, hajlamosak vagyunk csak ökológiai problémaként gondolni rá, pedig a számlát nem a természet, hanem a gazdaság fizeti. Fertő Imre, a Budapesti Corvinus Egyetem Fenntartható Fejlődés Intézetének professzora az InfoRádióban azt mondta, az igazi veszteség sokszor olyan „láthatatlan” tételekben rejlik, mint a romló vízminőség vagy az eltűnő fajok, ezért fontos a minél gyorsabb cselekvés, továbbá mérsékelni kell az okozott károkat, negatív hatásokat.

Donald Trumpnak „jól fog menni” az ukrán és az orosz elnökkel is

Mindkettejükkel találkozik az amerikai elnök, előbb Volodimir Zelenszkijjel vasárnap Floridában. Az előzetes egyeztetések már zajlanak.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×