eur:
394.36
usd:
354.56
bux:
72690.66
2024. szeptember 18. szerda Diána
London, 2020. február 27.A 2018. június 28-i képen a British Airways brit légitársaság utasszállító repülőgépe leszállni készül a londoni Heathrow repülőtéren. 2020. február 27-én a londoni felsőbíróság fellebbviteli tanácsa helyt adott annak a fellebbezésnek, amelyet Sadiq Khan londoni polgármester, az érintett községi tanács és környezetvédő csoportok nyújtottak be a repülőtér harmadik pályájának megépítéséről hozott kormányzati döntés ellen. A végzés szerint a brit kormány figyelmen kívül hagyta azokat a kötelezettségeket, amelyeket Nagy-Britannia a károsanyag-kibocsátás csökkentésére vállalt a párizsi klímaegyezmény keretében.
Nyitókép: MTI/EPA/Andy Rain

Budapestre indult BA-gép fordult vissza Heathrow-ra - részletek

Szerdán, nem sokkal a felszállás után visszatért Londonba a British Airways Budapestre tartó járata. A hivatalos közlés szerint gyanítható technikai probléma állt a döntés hátterében.

Még Anglia területét sem hagyta el a British Airways Budapestre tartó járata szerdán, amikor visszafordult.

A BA866-os járat reggel háromnegyed nyolckor szállt fel rendben, majd 9 óra körül már ismét a Heathrow reptér betonján volt.

A FlightRadar24 repülési portál térképe szerint a gép egészen Doverig, azaz a La Manche-csatornáig repült, de nem haladt át a szigetországot a kontinentális Európától elválasztó tenger felett. Tett egy kört a kelet-angliai kikötő és Canterbury térségében, majd visszafordult a londoni reptérre.

A brit nemzeti légitársaság szóvivője azt mondta a Standard című híroldalnak, hogy a gép biztonságosan leszállt.

„Elővigyázatosságból tért vissza, egy feltételezett kisebb technikai gond miatt. Elnézést kérünk az utasainktól, hogy megszakítottuk az útjukat. Munkatársaink azon dolgoznak, hogy mihamarabb útnak indulhassanak”

– mondta az illetékes.

A szóvivő által említett kisebb technikai gond az Airlive légiportál szerint az volt, hogy

„közvetlenül a felszállás után vízszivárgás keletkezett az elülső konyhában”.

A portál úgy fogalmazott, hogy a járat legénysége 45 perccel a felszállás után „vészhelyzetet jelzett”, miután 26 ezer láb (8 km) magasságra emelkedett. Ezt követően várakozó pályára állították.

Ezek után tett egy pár kört és küldték vissza Heathrow-ra, ahol tűzoltó- és mentőkocsik várták.

Az Airbus A319-es az indulás után 1 óra 13 perccel érkezett vissza, majd a British Airways helyi idő szerint 10, magyar idő szerint 11 órára írta ki az újabb indulást és egy további portál, a Flightstats honlapján az volt olvasható, hogy magyar idő szerint 11 óra 42 percre várták az érkezését a Liszt Ferenc reptérre.

Mindeközben a WizzAir London Lutonból indult gépe háromnegyed órás késést halmozott fel és dél helyett háromnegyed egyre becsülték a leszállás időpontját a Budapest Airport oldala szerint. Körülbelül 40 perc késést jeleztek előre egy másik British Airways-járat, a 868-os esetében is.

Címlapról ajánljuk
Dupla tető - Mégsem állt meg 970 centinél a Duna Pozsonynál

Dupla tető - Mégsem állt meg 970 centinél a Duna Pozsonynál

Kedden még úgy tűnt, 970 centiméteren tetőzött a Duna Pozsonynál, szerdán viszont a 983 centimétert is meghaladta a folyó vízmagassága. Az emelkedő vízszint miatt továbbra is harmadfokú árvízkészültség van érvényben azokban a járásokban, melyet átszel a folyó. A Duna mellett a Vág is gondot okoz.

Budapestre vezethetnek a rejtélyes közel-keleti robbantássorozat szálai

Állítólag egy magyar vállalat gyártotta azokat a személyhívókat, amelyek nagyjából egy időben robbantak fel Libanonban és Szíriában, megölve legalább kilenc embert és több mint háromezret megsebesítve. Az InfoRádiónak nyilatkozó Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő kétli, hogy Magyarországon hekkelték volna meg a készülékeket.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.18. szerda, 18:00
Gerőfi-Gerhardt András
a Fővárosi Csatornázási Művek műszaki vezérigazgató-helyettese
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×