INFORÁDIÓ

koronavírus

járvány

kutatás

mutáció

Az amerikai Allergiás és Fertőző Betegségek Országos Intézetében (NIAID) készült, és az amerikai Országos Egészségügyi Intézetek (NIH) által elérhetővé vált, dátumozatlan elektronmikroszkópos, utószínezett kép a SARS-CoV-2 nevű koronavírusról (narancssárga), és a kórokozó által megtámadott, pusztuló, morfológiai elváltozást mutató emberi sejtekről. A világjárványt okozó vírus mintáját egy betegtől vették.

Koronavírus - veszélyes mutációra bukkantak

Nagy figyelmet fordítanak erre, mert dominánssá nőheti ki magát.

Az új koronavírus egyik speciális mutációja jelentősen tudja növelni a vírus sejtfertőző képességét - állapították meg az amerikai Scripps Kutatóintézet szakemberei.

A D614G nevű mutáció megnövelte a koronavírus jellegzetes alakjáért felelős "tüskék" számát. A vírus ezekkel kapcsolódik a sejtekhez és fertőzi meg azokat.

"A mutáció miatt a víruson lévő funkcionális tüskék száma, illetve sűrűsége 4-szer vagy 5-ször nagyobb"

- mondta Hyeryun Choe, a pénteken megjelent tanulmány egyik szerzője.

A szakemberek szerint egyelőre nem tudni, hogy ez a kis mutáció befolyásolja-e a fertőzötteknél a tünetek súlyosságát vagy növeli-e a halálozást.

Mint hangsúlyozták, további tanulmányokra van szükség a laboratóriumi körülmények között, kémcsővel végzett kísérleteik eredményeinek megerősítésére.

Korábbi tanulmányok kimutatták, hogy a SARS-CoV-2 mutálódik és fejlődik a humán gazdaszervezethez alkalmazkodva.

A D614G-re különösen nagy figyelmet fordítanak a kutatók, mivel a jelek szerint ez domináns mutációvá növi ki magát.

Nyitókép: MTI/EPA/NIAID/NIH