Infostart.hu
eur:
362.38
usd:
313.26
bux:
150292.39
2026. augusztus 14. péntek Marcell

Ez lesz jótékony hatással van a prosztatarákkal élőkre

A mediterrán étrend és a nagy mennyiségű zöld tea fogyasztása jótékony hatással lehet a prosztatarákkal élőkre - állítják új-zélandi kutatók egy kis létszámú vizsgálatra alapozva eredményeiket.

Az Aucklandi Egyetem szakembereinek tanulmánya húsz férfi bevonásával készült: a prosztatarákkal diagnosztizált alanyok három hónapon át mediterrán étrendet fogyasztottak.

"Kimutattuk, hogy a mediterrán étrendre való áttérés egyszerre kivitelezhető és hasznos a prosztatarákkal élő férfiak számára Új-Zélandon, habár jelen esetben kis létszámú, erősen motivált csoportról van szó" - húzta alá egy közleményben a tanulmányt vezető Karen Bishop.

Hozzátette: "ezek az eredmények alátámasztják azt a nézetet, amely szerint a gyulladáscsökkentő, antioxidánsokban gazdag étrend jótékony hatással lehet a prosztatarákkal küzdő férfiakra".

Sharon Erdrich élelmezéstudományi szakember elmondta: három hónappal az új étrendre való átállás után kiértékelték az alanyok prosztataspecifikus antigén- és C-reaktív fehérjeszintjét, valamint DNS-károsodásának mértékét

"A DNS-károsodás jelentős csökkenését észleltük, különösen azoknál a férfiaknál, akik szigorúan tartották magukat a mediterrán étrendhez és növelték a hüvelyes, valamint a zöld tea fogyasztásának mértékét" - jegyezte meg a szakember.

A mediterrán étrend rendszerint olívaolajban, gyümölcsökben, zöldségekben, hüvelyesekben, teljes értékű gabonákban, szárnyasokban, halakban és egyéb tengeri élőlényekben gazdag, ám kevés vörös húst, tejterméket és feldolgozott, illetve finomított élelmiszert tartalmaz.

A tanulmány készítői egyéb gyulladáscsökkentő ételekkel, köztük brokkolival, gránátalmalével, lazaccal és zöld teával is kiegészítették az alanyok étrendjét.

A feldolgozott élelmiszerekben bővelkedő nyugatiasabb étrend a prosztatarák gyakoribb előfordulásával van összefüggésben.

Címlapról ajánljuk
Mi lesz az afrikai sertéspestisből Baranyában, Somogyban? – Pláne, ha újra itt a lépfene!

Mi lesz az afrikai sertéspestisből Baranyában, Somogyban? – Pláne, ha újra itt a lépfene!

Nemes Imre országos főállatorvos részletesen válaszolt az InfoRádió kérdéseire péntek reggel. Fontos tudni, hogy a sertéspestis által érintett állományt azonnal leölték, a lépfene pedig már 80-100 évig is a helyén marad és fertőzhet akár embert is, de állományról állományra nem terjed, a járvány is kizárható, hiába vannak minden évben esetek. Vakcina is van.

„Isten kezében vagyunk” – magyar idegenvezető a horvátországi erdőtűz közvetlen közeléből

Az ország történetének legsúlyosabb erdőtüze pusztít Horvátországban. A térségből ezer helyi lakost és turistát menekítettek ki, köztük 58 magyart, 36 ember megsérült, heten életveszélyes állapotban vannak. 45 magyart egy sportcsarnokban helyeztek el.
inforadio
ARÉNA
2026.08.14. péntek, 18:00
Major Róbert
rendőr ezredes, egyetemi docens, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem RTK Közbiztonsági Tanszékének vezetője
Egyetlen éjjel alatt darálták be az orosz flottát, kulcsfontosságú területen ajánlott tűzszünetet Ukrajna - Híreink az orosz-ukrán háborúból pénteken

Egyetlen éjjel alatt darálták be az orosz flottát, kulcsfontosságú területen ajánlott tűzszünetet Ukrajna - Híreink az orosz-ukrán háborúból pénteken

Nyilvánosságot látó felvételek alapján az ukrán fegyveres erők augusztus 12-13 között több orosz hadihajót - köztük a Fekete-tengeri Flotta jelenlegi zászlóshajóját - is megrongáltak Novorosszijszk kikötőjében. Mindeközben folytatódik a két harcoló fél között egymás gabonaszállítmányainak támadása, melyre Volodimir Zelenszkij ukrán elnök most tűzszünetet ajánlott. A fronton az orosz és az ukrán erők is területszerzésekről tesznek jelentéseket. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×