eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Ács Eszter (b) Elmira és Trill Zsolt (j) Tartuffe szerepében Moliére Tartuffe című darabjának fotóspróbáján a budapesti Nemzeti Színházban 2019. október 17-én. Az előadást a grúz David Doiasvili rendezésében október 18-án mutatják be.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Trill Zsolt: soha nem én választok, mindig engem választanak

Nem volt különösebb szerepálma a Tartuffe és keményen kellett dolgoznia, hogy megtalálja az utat a figurához - mondta az InfoRádiónak Trill Zsolt, akinek főszereplésével a héten mutatta be a Nemzeti Színház Moliére klasszikusát.

Trill Zsolt elmondta, hogy a Tartuffe-ben nagyon sok kritikai elem van, ráadásul verses szövegről van szó, a Jászai-díjas színművész hozzátette ugyanakkor, hogy szerinte minden előadáson nagyon sokat kell dolgozni, hogy kijöjjön belőle az a bizonyos csend, a pillanat.

Hozzátette még, hogy Tartuffe megformálásához fogódzót ad a környezet, ami körbevesz bennünket, nemcsak itt, hanem az egész világon.

"Ha valamiért érdekes lehet ez, nekem legalábbis, az az, hogy nem biztos, hogy mindig azaz álszent és cselszövő, akire ráfogják. A környezete ugyanolyan, semmivel sem jobb.

Valahol mindannyian Tartuffe-ök vagyunk. Ha ezt felismerjük, az a legnagyobb lépés afelé, hogy változtatni tudjunk rajta."

- mondta a színész.

A darab rendezője a grúz David Doiasvili, aki az elmúlt időszakban már többször dolgozott a Nemzeti Színház társulatával, de Trill Zsoltot először rendezte. A közös munkáról a Jászai Mari-díjas színész azt mondta, nem volt felhőtlen a próbafolyamat, sok-sok problémába beleütközött, Trill Zsolt szerint főleg a saját hibái ezek, mert nehezen tud bizonyos dolgokat befogadni. Hozzátette ugyanakkor, hogy elismeri a grúz rendező tehetségét, az pedig, hogy bizonyos dolgokat másképpen lát, nem rossz, hanem nagyon izgalmas.

Arra a fevetésre, hogy vannak-e nyelvi nehézségek, hiszen a fordító tolmácsolásában érkező instrukció mégis más, Trill Zsolt azt mondta, hogy nagyon sokat dolgoznak külföldi rendezővel, aminek ő nagyon örül, mert mindig másfajta hangulat, kultúra, gondolkodás jön be, ami izgalmas. A nyelvi különbség azonban sokat tudja visszahúzni a próbafolyamatot.

Moliere darabját annak idején szinte azonnal betiltották, hosszú évekbe telt, amíg kompromisszumokkal egyáltalán színre kerülhetett a darab. Ez a fajta karcosság, bátorság ma is ott van Trill Zsolt szerint ebben a darabban, az emberi kapcsolatok egészére érvényes.

A Tartuffe mindig is aktuális volt, ma is az, csak meg kell találni hozzá a formát, hogy ez a karcosság, bátorság ki tudjon jönni, ez elég komoly munka - tette hozzá a művész.

Trill Zsolt azt is elmondta, hogy a Tartuffe nem tartozott a szerepálmai közé. Mint mondta, soha nem ő választ szerepet, mindig őt választják, és szerinte ennek így kell lennie.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×