A december első felében készült közvéleménykutatás szerint az amerikaiak 65 százaléka gondolja úgy, hogy mérsékelnie kell a politikai hírek fogyasztását. Ezen belül a demokraták 72 százaléka, míg a republikánus választók 59 százaléka gondolkodik így. Az emberek mintegy fele nyilatkozott úgy, hogy a nemzetközi konfliktusokról szóló hírekből is elege van, azaz a jövőben kevesebbet kellene figyelnie ezeket.
A gazdaságról és klímaváltozásról szóló témákat az emberek 45 és 42 százaléka szeretné kerülni.
A felmérésből az is kiderül, hogy az emberek leginkább a kisvállalkozások vélekedését tartják hitelesnek a politikai témákról szóló véleményforrások közül; ilyen értelemben nyilatkozott a válaszadók 43 százaléka.
A nagyvállalatok képviselői, ismert sportolók és hírességek részéről érkező megnyilatkozásokat az emberek mintegy negyede tartja mércének.
A demokrata szavazók jellemzően pozitívabban viszonyulnak a nagyvállalatok, a híres sportolók, hírességek politikai megnyilvánulásaihoz. Például a professzionális sportolók politikai véleménynyilvánítását a megkérdezett demokrata szavazók 39 százaléka veszi figyelembe, míg a republikánusok körében ez 16 százalék. A hírességek állásfoglalását a demokrata szavazóknak szintén 39 százaléka tekinti mércének, miközben a republikánus választók 11 százaléka számára számítanak hiteles véleményalakító forrásnak.
A politikai hírek iránti mérséklődő értékelést alátámasztják a választások óta napvilágot látott nézettségi adatok. A Nielsen közönségmérése szerint november 5-e, a választás éjszakája és december 13-a között a demokratákhoz közelinek tartott MSNBC hírtelevíziót fő műsoridőben átlagosan 620 ezer ember nézte, ami kevesebb, mint fele a választás előtti időszak nézettségének. A szintén kábelszolgáltatók révén fogható, ugyancsak
a demokratákhoz közelinek mondott CNN hírtelevíziót a vizsgált időszakban átlagosan 405 ezer amerikai nézte fő műsoridőben, ami 45 százalékkal marad el a korábbitól.
A politikailag republikánusokhoz közelinek tartott Fox News kábel-hírtelevízió ezzel szemben növelni tudta nézettségét, ami több tizedével emelkedett. A csatorna november 5-e és december 13-a között napi 2,68 millió nézővel rendelkezett fő műsoridőben.