eur:
394.91
usd:
356.6
bux:
72622.51
2024. szeptember 6. péntek Zakariás
Electric car lithium battery pack and power connections
Nyitókép: Prapass Pulsub/Getty Images

Újabb autógyár fékez az elektromosautó-vonalon, és inkább a hibridek felé fordul

A Hyundai, a Toyota, a Mercedes és a Ford után a Volvo is módosítja termelését.

A Mercedes még júliusban közölte, hogy a tervezettnél több pénzt költ a belső égésű motorjainak fejlesztésére. A gyártó egy időben - a Volkswagennel karöltve - "mindent eldobott volna", hogy csak az elektromobilitásra koncentrálhasson fejlesztéseivel, idén nyáron azonban már erőteljesen visszavett a lelkesedésből. Ugyancsak júliusban jött a hír, hogy a Genesis, a Hyundai prémium márkája, amely szintén nagy erőkkel fejlesztette az elektromos modelljeit, a vásárlói kereslet elmaradására a hibrid autók gyártásával reagált. Nyáron jelentette be a General Motors, hogy egy-két évtizedig inkább a hibridekre helyezi a hangsúlyt. A Ford is jelentős változtatásokat jelentett be elektromos járműstratégiájában, amely szerint a teljesen elektromos SUV-ok helyett hibrid modellekre helyezi a hangsúlyt.

Toyota a BMW-vel karöltve közölte, hogy sokáig velünk marad még a többféle hajtás (a hibrid és a plug-in hibrid is az akkumulátorosokkal együtt), és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének nem az elektromobilitás elterjesztése az egyetlen módja. A Toyotánál is azt tapasztalták, hogy főként hibrideket választanak a vásárlók a tisztán elektromos járművek helyett.

Most a Volvo csatlakozott hasonló közléssel a nagy gyártókhoz: a svéd autógyártó feladja a tervét, hogy 2030-ig csak elektromos autókat gyártson, inkább a hibrid járművekre állítaná át a profilját. Az Economx a BBC cikke alapján azt írta, az autógyártó a változó piaci feltételeket okolta a mindössze három évvel ezelőtt bejelentett cél feladása miatt, vagyis a döntésüket a lanyha vásárlói kedv indokolta. Ehhez hozzájárult a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett kereskedelmi vámok miatti bizonytalanság is. A svéd vállalat kis számban úgynevezett mild hibrideket is fog értékesíteni (a plug-in hibridek mellett), amelyek hagyományosabb (robbanómotoros) járművek korlátozott elektromos támogatással.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Megtudtuk, hogy mire költi Magyarország a nagy kínai hitel egy részét

Megtudtuk, hogy mire költi Magyarország a nagy kínai hitel egy részét

Elektromos gépjármű töltőállomások vidéki telepítésére költi a kormány az idén tavasszal felvett 1 milliárd eurós kínai hitel egy részét – tudta meg a Portfolio. Ezt a célt az EU-s helyreállítási hitelkeret terhére tervezte megvalósítani a kormány a megjelenés előtt álló, 28 milliárd forintos pályázatból. A brüsszeli pénz azonban valószínűleg nem, vagy késve érkezik meg, ezért tervezi beforgatni a pályázat mögé a kínai hitelt a kormány; addig pedig jól jön a magyar állami költségvetésnek a tavasszal már felvett kínai pénz. Értesülésünk afelé mutat, hogy nemcsak a 28 milliárdos készülő, hanem a már megjelent 30 milliárd forintos elektromos járművásárlási EU-pályázat mögé is a kínai hitel egy részét forgatja be a kormány.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. szeptember 6. 14:25
×
×
×
×