Infostart.hu
eur:
386.63
usd:
328.61
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: Pexels.com

Nem jön be a Fordnak az elektromos autózás

A gyártó eltörli a tervezett háromsoros SUV-ját, késlelteti a következő generációs pickupját.

Az elektromos járművek iránti kereslet lassuló növekedése miatt több autógyártó, köztük a Ford is, módosítja terveit. John Lawler, a Ford pénzügyi igazgatója kijelentette: "A csökkenő árrés miatt úgy döntöttünk, hogy kiigazítjuk a termék- és technológiai ütemtervünket, valamint az ipari lábnyomunkat, hogy elérjük azt a célunkat, hogy minden új modell esetében a bevezetéstől számított első 12 hónapon belül pozitív EBIT-et (kamat- és adófizetés előtti jövedelem) érjünk el."

A vállalat továbbra is a pickupokra és a haszongépjárművekre összpontosít, ahol már most is erős pozíciókkal rendelkezik. Jim Farley vezérigazgató szerint az elektromos járművek eladásainak lassulására a megoldás a gyártási költségek csökkentése. Ez kulcsfontosságú, mivel a Ford idén várhatóan 5,5 milliárd dollárt veszít az elektromos járműveken - írja a Portfolio.

A Ford új stratégiájának része egy 2027-ben megjelenő középkategóriás elektromos pickup, amely egy új, megfizethető árú elektromos járműépítész tervei alapján készül. Emellett a vállalat 2026-ban elektromos haszongépjárművet kezd gyártani ohiói üzemében.

Az autógyártó a közeljövőben nagyobb hangsúlyt helyez a hibrid járművek gyártására, mivel a fogyasztók óvakodnak a benzinmotoros járműveket teljesen elektromos modellekre cserélni. A tisztán elektromos autókra fordított éves tőkekiadások aránya 40 százalékról 30 százalékra csökken.

A Ford átszervezi akkumulátorgyártását is, hogy tovább csökkentse a költségeket.

Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×