Az elektromos járművek iránti kereslet lassuló növekedése miatt több autógyártó, köztük a Ford is, módosítja terveit. John Lawler, a Ford pénzügyi igazgatója kijelentette: "A csökkenő árrés miatt úgy döntöttünk, hogy kiigazítjuk a termék- és technológiai ütemtervünket, valamint az ipari lábnyomunkat, hogy elérjük azt a célunkat, hogy minden új modell esetében a bevezetéstől számított első 12 hónapon belül pozitív EBIT-et (kamat- és adófizetés előtti jövedelem) érjünk el."
A vállalat továbbra is a pickupokra és a haszongépjárművekre összpontosít, ahol már most is erős pozíciókkal rendelkezik. Jim Farley vezérigazgató szerint az elektromos járművek eladásainak lassulására a megoldás a gyártási költségek csökkentése. Ez kulcsfontosságú, mivel a Ford idén várhatóan 5,5 milliárd dollárt veszít az elektromos járműveken - írja a Portfolio.
A Ford új stratégiájának része egy 2027-ben megjelenő középkategóriás elektromos pickup, amely egy új, megfizethető árú elektromos járműépítész tervei alapján készül. Emellett a vállalat 2026-ban elektromos haszongépjárművet kezd gyártani ohiói üzemében.
Az autógyártó a közeljövőben nagyobb hangsúlyt helyez a hibrid járművek gyártására, mivel a fogyasztók óvakodnak a benzinmotoros járműveket teljesen elektromos modellekre cserélni. A tisztán elektromos autókra fordított éves tőkekiadások aránya 40 százalékról 30 százalékra csökken.
A Ford átszervezi akkumulátorgyártását is, hogy tovább csökkentse a költségeket.