A 95-ös benzin bioetanol-aránya legalább 6,1 százalék lett, hogy ezzel csökkenjen a károsanyag-kibocsátás, az E10 jelölésű üzemanyag azonban a régebbi gyártmányú autók motorjának árthat. Hogy pontosan melyeknek, az ezzel a magyar keresővel kideríthető, a Portfolio pedig annak járt utána, hogy hány magyar autót érinthet ez a probléma.
Az egyszerű, de nem minden esetre érvényes szabály az, hogy a 2000 előtt gyártott autókba nem tölthető az E10-es üzemanyag. Ugyanakkor néha régebbi autók is lehetnek működőképesek az új üzemanyaggal, viszont több ezredforduló után gyártott autóval is gond lehet. Ha az autók életkorából indulunk ki, akkor sok autóval baj lehet.
A magyar autók átlagéletkora már 14,2 év, ez fél évvel haladta meg a 2015-ös értéket. A KSH adatai szerint 2019 elején 624 ezer olyan benzinüzemű autó volt a magyar utakon, amelyet 2000 előtt gyártottak, míg 134 ezret éppen az ezredfordulón. Ez a 2,445 millió benzines személygépkocsi 25,5, illetve 31,2 százalékát teszi ki.
Az Európai Autógyártók Szövetsége közzétette, hogy mely típusok és modellek működnek az új üzemanyaggal, de több gépjármű esetében a gyártó nem vizsgálta az E10-es üzemanyagot. Akinek nem kompatibilis az autója, az vagy eladja, vagy magasabb oktánszámú prémiumbenzint tankol, ezekben ugyanis nem emelkedett a bioetanol aránya, viszont jóval, literenként akár 40 forinttal is drágábbak, mint a 95-ös.
Az új 95-ös benzin az újabb autóknak is árthat, ha ritkán használják őket. A magasabb alkoholtartalom miatt rövid idő alatt megváltozik az üzemanyagok szerkezete, ami jobb esetben indítási nehézséget, rosszabb esetben üzemképtelenséget okoz.
Ez jelenthet problémát egy másik felhasználói körnek is: a kerti gépekben is gyakran használnak 95-ös benzint. ezeknél a megemelt bioetanol-tartalom miatt a porlasztó beállítására lehet szükség, illetve azt javasolják, hogy a megvásárolt üzemanyagot 30 napon belül mindenki használja fel, és ne tárolja ennél hosszabb ideig. A túl sokáig tárolt benzin ugyanis szétválik (megromlik), mert a bioetanol megköti a levegő nedvességét, és ez a víz az üzemanyag aljára kerül. A szétvált üzemanyag működési zavarokat és akár súlyos károsodásokat okozhat.