INFORÁDIÓ 
2020. szeptember 19. szombat
Vilhelmina

autó

benzin

e10

Járművek haladnak az M7-es autópályán a pálya és a 710. számú főút újonnan átadott csomópontjánál Balatonfőkajárnál 2019. november 29-én. Új autópálya-csomópont első ütemét adták át Balatonfőkajár közelében, amely az M7-es és a tó  közti közlekedést gyorsabbá és biztonságosabbá teszi. A 7,3 milliárd forintos beruházás eredményeként Balatonfűzfőt, Balatonakarattyát és Balatonkenesét elkerülő, kétszer egysávos út épült 2,4 kilométer hosszan, valamint körforgalmi és külön szintű csomópont.

Három bökkenő is lehet az új benzinnel

A szakértő szerint a január 1-jével megérkezett E10-es benzin emelkedett alkoholtartalma például kocsonyásíthatja az üzemanyagot, és tömítéseket támadhat meg a kocsiban. Több megoldás közül is lehet azonban választani.

A benzinben mostantól a korábbi 5 százalék helyett (E5) 10 százaléknyi etil-alkohol lesz, ezt jelenti az E10 jelölés. Ez környezetbarát intézkedés, vele pedig a biológiai eredetű összetevők bekeverendő aránya emelkedik az üzemanyagokban. Így csatlakozik Magyarország is az E10 üzemanyagokat használó államok közösségébe.

A töltőállomások jelentős részénél a decemberben kiszállított üzemanyagok összetétele már megfelelt a január 1-jétől életbe lépett előírásoknak - tudta meg az InfoRádió Szécsényi Gábortól, Az Autó című lap főszerkesztőjétől, aki viszont figyelmeztetett arra is:

számos régebbi autótípusnál gondot jelenthet az átállás,

ezért tankolás előtt célszerű megnézni az előírásokat. Itt pedig olvasható egy lista arról, melyik autót hogyan érintheti az átállás.

"Nem csak a bio volta miatt okozhat problémát. Mivel ez az összetevő alkohol, lehetnek káros hatásai - az etil-alkoholnak három is:

  1. vizet köt meg a levegőből, ami hosszabb távon az üzemanyagrendszer korróziójához vezethet
  2. agresszív: az erre nem felkészített rendszerekben megtámadhatja a tömítéseket, a gumi és műanyag alkatrészeket
  3. egy járulékos hatás, ami a polimerizációra való hajlamával függ össze, hiszen az alkoholtartalom miatt hajlamosabbá válhat a benzin a kocsonyásodásra"

- sorolta a szakértő.

Aki tehát télire leteszi a veterán autóját vagy a motorját, készülhet arra, hogy tavasszal a benzin helyett valamilyen zselészerű anyag lesz a tankjában.

Akiknek biztosan nem kell tartaniuk semmitől, azok a 2004-2005 után gyártott autók tulajdonosai,

a vízmegkötésből adódó rozsdásodás, illetve a tömítések károsodása az ő járgányukat már nem veszélyezteti, ennek ellenére a márkakereskedés bővebb felvilágosítást tud adni, ki mire számítson. A kocsonyásodástól viszont - Szécsényi Gábor leszögezi - csak azoknak kell tartani, akik hónapokig hozzá sem nyúlnak az autójukhoz, az ő számukra a bármelyik áruházban kapható adalékanyagok jelenthetnek megoldást, illetve

a drágább literárú üzemanyag tankolása.

Hogy miért? "A drágább, prémium, nem 95-ös benzinek egyelőre E5-ösök maradnak, hosszú ideig" - mutatott rá a szakíró.

Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Kapcsolódó hang

E10-es benzin - Szécsényi Gábor
 
A címlapról ajánljuk

×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018