Azt követően, hogy egy Tesla Model S vagy Model X legördül a vállalat fremonti üzemének gyártószalagjáról, általában következik még egy állomás, ahol kijavítják a gyártás során keletkezett hibákat - állítja az elektromosautó-gyártó kilenc jelenlegi és korábbi alkalmazottja.
A Reuters iparági szakértőket megkérdezve kitért arra is, hogy a világ leghatékonyabban működő autógyártóinál, mint amilyen a Toyota is, az utólagos javítási munkákra a járművek kevesebb, mint 10 százalékánál van szükség csupán - írja a Portfolio.
A Tesla állítja, a minőség-ellenőrzés szokatlanul szigorú, de nem adta meg az összeszerelés utáni hibaarányt és nem kommentálta a munkavállalók állításait sem.
A dolgozók beszéltek arról is, hogy a gyártási hibák teljesen természetesek egy-egy új modell bevezetésénél. Ugyanakkor a krónikus hibák, amelyek a Tesla Model S és X esetében megjelennek, arra utalnak, hogy a Tesla még mindig küzd azzal, hogy elsajátítsa az alapvető gyártási folyamatokat.
A Tesla két hónappal korábban több száz embert bocsátott el, mert a vállalat szerint az elvárásokhoz képest gyengébben teljesítettek. A most nyilatkozó dolgozók közül négyen is az elbocsátottak között voltak.
A Tesla jövője szempontjából létfontosságú, hogy felpörgesse a gyártását, ugyanis a kedvezőbb, 35 ezer dolláros alapárú Model 3-ra már közel 500 ezer előrendelés érkezett.