Az Opelnél a nyáron kifizetett szabadságpénz a havi fizetés 85 százalékát teszi ki, de az autógyár csaknem 30 ezer németországi alkalmazottja lemondott az idei nyaralási pénzről, és arról is, hogy a szakszervezetek által kialkudott béremelést kivitelezzék.
A munkavállalók érdekképviseleti szervei hangsúlyozták, hogy ezzel is elő akarják segíteni az Opel fennmaradását. Nem titkolták azonban azt sem, hogy ha a Magnával kezdett átvételi tárgyalások kudarcot vallanak és az Opel ténylegesen csődbe megy, a következő havi fizetéssel követelni fogják a nyaralási bérkiegészítést, valamint a jövő hónaptól járó emelést.
A jelek szerint újabb versenytársa van a már végleges és egyértelmű győztesnek vélt kanadai-osztrák autóbeszállítónak, a Magnának, holott eddig úgy tűnt, hogy a Magna az egyedüli esélyes a csődbe jutott amerikai General Motors tulajdonát képező Opelnek a megvásárlására.
Erre vall az a tény, hogy tegnap a kínai állami autógyártó óriás, az Automotive Industry Corporation engedélyt kapott az Opel üzleti könyveinek átvizsgálására.
Megvannak a friss üzemanyagárak, bele kell húzniuk a hazai benzinkutaknak