A Fraport azonban "nem igazán versenyez" a továbbiakban, mondta egy meg nem nevezett bennfentes kedd reggel a Reuters hírügynökségnek. - Nyugodtan feltételezhető, hogy a pályázatot a BAA nyeri meg, a Fraport nem fog nyerni - idézte a hírügynökség a meg nem nevezett személy véleményét.
A ferihegyi nemzetközi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. privatizációjára három kötelező érvényű ajánlat érkezett.
Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV) hétfői közleménye szerint határidőre a brit BAA International Ltd, a német Fraport AG Frankfurt Airport Worldwide és a Deutsche Bank AG brit leányvállalata, a HAH Limited alkotta konzorcium valamint a német Hochtief Airport GmbH, a Hochtief AirPort Capital és a kanadai Caisse de depot et placement du Quebec összetételű konzorcium adott be ajánlatot.
Az ausztrál Macquarie Airports Holding és a dán Copenhagen Airports már korábban jelezte, hogy nem pályázik a ferihegyi repülőtér üzemeltetésére.
Az ajánlatok jogi, érvényességi és szakmai szempontból történő értékelése megkezdődött. Az ÁPV Rt. a munkavállalói érdekképviseletekkel lefolytatott véleményeztetést követően hozza meg a tender győzteséről és a szerződéskötésről szóló döntését, amelynek részleteiről a közvéleményt is tájékoztatni fogja - áll az ÁPV Rt. közleményében.
Azt még nem tudni, hogy a korábban kiszivárgott 390 milliárd forintos ajánlatot tovább emelték-e a befektetők a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. privatizációs pályázatán, mert az ÁPV erről nem kívánt nyilatkozni, de egyes sajtóértesülések már ennek csaknem kétszeresét is tudni vélték.
A Budapest Airport privatizációjáról szóló ez év júniusi kormányhatározat október 26-án publikált módosítása egyértelművé tette, hogy permentesen értékesítik a BA Rt. 75 százalék mínusz egy szavazat tulajdoni hányadot megtestesítő részvénycsomagját.
Az LRI megszüntetéséből és a Ferihegy Utasterminál Fejlesztő Kft. (FUF) működtetési jogainak 2002. eleji megszűnéséből eredő - jogerős bírói ítélettel alátámasztott - követelés tekintetében az ÁPV Rt.-nek kell helytállnia - derült ki a kormányhatározatból.
A ferihegyi repülőtéren tavaly 6,46 millió utas fordult meg, ami 28,6 százalékos éves növekedést jelentett. Az idén 17,5 százalékos forgalombővülést, 7,59 milliós utast várnak. A 8,02 milliárd forint jegyzett tőkéjű Budapest Airport Rt. tavaly konszolidáltan 32,97 milliárd forint nettó árbevételt ért el és a kamatfizetés, adózás, értékcsökkenési leírás és amortizáció előtti nyeresége (EBITDA) az árbevétel 47 százaléka, 15,43 milliárd forint volt.
Ilyen nincs, ez már az ötödik súlyos baleset az M5-ösön