eur:
392.88
usd:
366.44
bux:
66129.26
2024. április 26. péntek Ervin

A Fraport "nem igazán versenyez" a Budapest Airportért

Valószínűleg a brit BAA nyeri meg a Budapest Airport privatizációjára kiírt tendert, írja az MTI a brit Reuters hírügynökségre hivatkozva.

A Fraport azonban "nem igazán versenyez" a továbbiakban, mondta egy meg nem nevezett bennfentes kedd reggel a Reuters hírügynökségnek. - Nyugodtan feltételezhető, hogy a pályázatot a BAA nyeri meg, a Fraport nem fog nyerni - idézte a hírügynökség a meg nem nevezett személy véleményét.

A ferihegyi nemzetközi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. privatizációjára három kötelező érvényű ajánlat érkezett.

Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV) hétfői közleménye szerint határidőre a brit BAA International Ltd, a német Fraport AG Frankfurt Airport Worldwide és a Deutsche Bank AG brit leányvállalata, a HAH Limited alkotta konzorcium valamint a német Hochtief Airport GmbH, a Hochtief AirPort Capital és a kanadai Caisse de depot et placement du Quebec összetételű konzorcium adott be ajánlatot.

Az ausztrál Macquarie Airports Holding és a dán Copenhagen Airports már korábban jelezte, hogy nem pályázik a ferihegyi repülőtér üzemeltetésére.

Az ajánlatok jogi, érvényességi és szakmai szempontból történő értékelése megkezdődött. Az ÁPV Rt. a munkavállalói érdekképviseletekkel lefolytatott véleményeztetést követően hozza meg a tender győzteséről és a szerződéskötésről szóló döntését, amelynek részleteiről a közvéleményt is tájékoztatni fogja - áll az ÁPV Rt. közleményében.

Azt még nem tudni, hogy a korábban kiszivárgott 390 milliárd forintos ajánlatot tovább emelték-e a befektetők a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. privatizációs pályázatán, mert az ÁPV erről nem kívánt nyilatkozni, de egyes sajtóértesülések már ennek csaknem kétszeresét is tudni vélték.

A Budapest Airport privatizációjáról szóló ez év júniusi kormányhatározat október 26-án publikált módosítása egyértelművé tette, hogy permentesen értékesítik a BA Rt. 75 százalék mínusz egy szavazat tulajdoni hányadot megtestesítő részvénycsomagját.

Az LRI megszüntetéséből és a Ferihegy Utasterminál Fejlesztő Kft. (FUF) működtetési jogainak 2002. eleji megszűnéséből eredő - jogerős bírói ítélettel alátámasztott - követelés tekintetében az ÁPV Rt.-nek kell helytállnia - derült ki a kormányhatározatból.

A ferihegyi repülőtéren tavaly 6,46 millió utas fordult meg, ami 28,6 százalékos éves növekedést jelentett. Az idén 17,5 százalékos forgalombővülést, 7,59 milliós utast várnak. A 8,02 milliárd forint jegyzett tőkéjű Budapest Airport Rt. tavaly konszolidáltan 32,97 milliárd forint nettó árbevételt ért el és a kamatfizetés, adózás, értékcsökkenési leírás és amortizáció előtti nyeresége (EBITDA) az árbevétel 47 százaléka, 15,43 milliárd forint volt.

Címlapról ajánljuk
Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság

Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság

Nagyjából a Magyar Nemzeti Bank várakozásainak megfelelő adatokat vár idén a magyar gazdaságtól Isépy Tamás, a Századvég makrogazdasági üzletágvezetője és Madár István, a Portfolio vezető makrogazdasági elemzője. Úgy vélik, az elmúlt időszak gazdasági válságainak egyik legfőbb tapasztalata, hogy sokkal több váratlan helyzetre kell felkészülnie a világnak.

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
Paks II.-vezér: változhat a kulcsrakész ár, a kínaiak is megjelenhetnek a beruházás körül

Paks II.-vezér: változhat a kulcsrakész ár, a kínaiak is megjelenhetnek a beruházás körül

A 12,5 milliárd eurós kulcsrakész ár "továbbra is érvényben van" az orosz fővállalkozóval, de "ha a nyugat-európai atomerőmű építkezésekre nézek, akkor a tervezett költségeket még soha, sehol nem tudták tartani, ezért felelőtlenség lenne most többet mondanom" – jelentette ki a Portfolio-nak adott exkluzív nagyinterjúban Jákli Gergely. A Paks II. Zrt. vezérigazgatója utalt rá, hogy a paksihoz hasonlóan a legtöbb erőmű építés "ilyen kulcsrakész szerződésben valósul meg, ennek ellenére folyamatosan drágulnak"; igaz hozzátette: "a Paks II. esetében nem kapkodnék, nem spekulálnék erre". Elárulta: "folyamatban van a kivitelezési szerződés egyes pontjainak a felülvizsgálata és módosítása", és konstruktívak a tárgyalások az oroszokkal, akárcsak az Európai Bizottsággal; munkaszervezési és egyéb tapasztalatok miatt pedig akár a kínaiak is megjelenhetnek a projekt körül. Azt vázolta: "rövid távon megoldódhat" az irányítástechnika körüli, a német kormány blokkolásából adódó helyzet, és leszögezte: se a projektet, se az orosz hitelszerződést nem szankcionálja semmi, illetve az orosz fővállalkozó is ki tudja fizetni a beszállítókat. Hangsúlyozta: a Paks I.-nél nem történt semmilyen elmozdulás a mellette kiásott új gödör miatt, és a megépített résfal csökkenti ennek a jövőbeli kockázatát. A Duna vízhozamával és a hűtővízzel kapcsolatos aggodalmakat műszakilag kezelhetőnek mondta, a Paks I. és Paks II. párhuzamos működésének brüsszeli engedélyezése kapcsán pedig bizakodását érzékeltette. Azt is rögzítette: "lesz első betonöntés év végéig", és a két új blokk "a 2030-as évek elején" már termelni fog. A minapi interjú során Paks II. gigantikus gödrében is jártunk, ahol óriási gépeket láttunk, a megörökített fényképeket ebben a különleges képgalériában mutatjuk be.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×