Vegyi anyagok keverése, áramkörök tesztelése - ilyen és még sok más ehhez hasonló kísérleteket mutatnak be a tanórákon a kíváncsi diákoknak. Legalábbis ez lenne az ideális, ám egy átfogó brit felmérés szerint a szigetország iskoláiban a tanárok inkább felírják a táblára és lediktálják az anyagot.
Nem csoda, hogy az angol diákok már csak elenyésző része választja valamelyik tudományos tantárgyat az érettségin. Egy brit oktatási szervezet 90 általános és 105 középiskola óráira látogatott el, és megállapította: a tanárok elsöprő többsége a tesztekre készíti fel a diákokat, és nem ösztönzi őket arra, hogy szeressék és élvezzék a tudományt.
Ahelyett, hogy érdekfeszítő kísérleteket végeznének az órákon, ahol a diákok maguk irányítják, rögzítik és értékelik tudományos vizsgálataikat, a tanárok a szikár és unalmas tényeket diktálják.
A tudomány lenyűgöző és izgalmas, de elveszítette vonzerejét azért, mert rosszul tanítják - állítja a vizsgálatot végző szervezet, az Ofsted egyik munkatársa, aki szerint sok tanár kerüli azokat az órai tevékenységeket, amik vitákat generálhatnak, így az órák teljesen unalmassá és érdektelenné válnak.
Rendkívüli üzemanyagár-változást jelentettek be