A benne szereplő információk az államigazgatásban – az időközben bevezetett digitális nyilvántartásokban – foglalkoztatói adatszolgáltatás útján rendelkezésre állnak, ezért a nyomtatvány megszüntethető. Most, a papír alapú modellt egy elektronikus lekérdező rendszer váltja fel, ami rengeteg előnnyel jár:
- - Kevesebb adminisztráció – A vállalkozásoknak nem kell többé a TB-kiskönyv kitöltésével és tárolásával bajlódniuk.
- - Gyorsabb és pontosabb ügyintézés – Az adatok mindig naprakészen elérhetők lesznek a kifizetőhelyek és hatóságok számára.
- - Pontosabb adatok – A korábbi rendszerben előfordulhatott, hogy a jogviszony és ellátás (pl. táppénz, CSED, GYED nem teljeskörűen szerepelt a kiskönyvben. Az új digitális rendszer ezt is orvosolja!
Ez a változás nemcsak csökkenti a papírmunkát, hanem a digitális megoldásoknak köszönhetően az e-TB kiskönyv gyorsabb, egyszerűbb és átláthatóbb ügyintézést tesz lehetővé minden érintett számára.
A megszüntetés mellett szól az is, hogy a tb-kiskönyv tartalma nem minden esetben teljes körű, ugyanis egyes jogviszonyok (pl.: egyéni vállalkozói, társas vállalkozói jogviszony) nem szerepelnek benne, továbbá egyes esetekben az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásai sem kerülnek bejegyzésre a tb-kiskönyvbe.
Kiemelt kormányzati cél a vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentése, amelynek része, hogy a digitalizáció eredményeként az államigazgatás adatbázisaiban rendelkezésre álló adatok ne kerüljenek újra bekérésre, vagy dokumentálásra. A tb-kiskönyv megszüntetése ezért illeszkedik a bürokrácia csökkentés célrendszerébe.