"A vagonok ezerévesek, és láthatóan kiselejtezettek, és ezekre ültetik fel hőségriadó idején az embereket. Borzalmas élmény volt, és nemcsak nekem, hanem a többi utasnak is, hiszen nem volt más lehetőségünk, mint elviselni a nagy meleget" - írta a bejegyzésben a egy utas, akinek sorait a haon.hu idézi.
Arról egyébként az Infostarton is beszámoltunk, hogy a régebbi beszerzésű IC-kocsikon modern klíma helyett csak légjavító berendezés van, ami 35 fok fölötti időben már nem tudja kellőképpen lehűteni a levegőt.
A megyei lapnak a konkrét esetre válaszolt a MÁV. Azt írták: "A jelzett járaton, a bejegyző által leírtakkal ellentétben,
nem klímameghibásodás történt. Az a típusú személykocsi, amiben az utas utazott, nem rendelkezik klímaberendezéssel.
Tájékoztatták arról is, hogy "az InterCity járatokon kötelező a helyjegy váltása a zsúfoltság és a biztos ülőhely biztosítása miatt, de azon kocsikba, amelyek nem IC színvonalúak, olcsóbb, 300 forint a helyjegy ára".
Ezúttal is elismerték, hogy a régebbi hűtőrendszerek "bizonyos hőmérséklet felett sajnos kevésbé tudják lehűteni a levegőt, mint a korszerűbb változatok, ezért az elmúlt években egyre forróbb nyári hőmérséklet miatt sok utazóban alakulhat ki olyan érzés, hogy a klíma nem vagy rosszul működik”.
Fotónk illusztráció, 2020-ban készült.