eur:
411.06
usd:
395.16
bux:
79341.72
2024. november 22. péntek Cecília
Személyvonat közlekedik az Ebes és Debrecen közötti felújított vasútvonalon az ünnepélyes átadó napján Debrecen közelében 2020. október 16-án. Környezetkímélő és biztonságos közlekedés jött létre a 15 milliárd forintos beruházás keretében felújított, Ebes és Debrecen közötti vasútvonal teljes átépítésével.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Újabb vasúti megállóknál vezetnek be egy fura rendszert

14, köztük néhány balatoni vasúti állomáson mostantól csak akkor áll meg a vonat, ha állnak a peronon vagy jelzik az utasok a leszállási szándékukat.

Hat vasútvonalon tizennéggyel bővült azon – jellemzően alacsony utasforgalmú – megállóhelyek száma, ahol a vonatok csak akkor állnak meg, ha az utasok előre jelzik leszállási szándékukat, vagy várakoznak a peronon – közölte a MÁV-Start.

A pontosabb közlekedés az üzemanyag-, illetve árammegtakarítás érdekében bevezetett és 2021 óta több ütemben kiterjesztett feltételes megállási rendet gyorsan megszokták az utasok, nem okoz számukra problémát a leszállási szándék jelzése – írták.

  • A Balatonszentgyörgy-Tapolca-Ukk vonalon a Helikon InterRégió vonatokat érintően Gyenesdiás, Balatongyörök és Gógánfa megállóhelyek;
  • a Pusztaszabolcs-Pécs vonalszakaszon Sáregres, Belecska, Szárazd, Regöly, Dúzs és Csibrák megállóhelyek;
  • a Sárbogárd-Bátaszék-Baja vonalon Szekszárd-Palánk megállóhely;
  • a Nagykanizsa-Pécs vonalon egyes személyvonatok esetén Zákány megállóhely;
  • a Vámosgyörk-Gyöngyös vonalon Kitérőgyár és Gyöngyöshalász megállóhely;
  • a Budapest-Újszász-Szolnok vonalon pedig Zagyvarékas megállóhely

esetében vezetett be feltételes megállási rendet a vasúttársaság a decemberi menetrendváltáskor – áll a MÁV-Start közleményében.

Biber Anettet, a MÁV-Csoport szóvivőjét az InfoRádió kérdezte a témában, a beszélgetés alább meghallgatható.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Aki fittyet hány a hóhányásra, csúnyán megjárhatja

A hirtelen jött hideg és hóesés nem csak az autósokat, a tömegközlekedőket, de a gyalogosokat is próbára teszi. Az ingatlantulajdonosoknak pedig fokozott figyelmet kell fordítaniuk a környezetükre, hiszen a havas vagy jeges járdák csúszásmentesítése az ő feladatuk, jogi felelősség terhelhetik őket, ha valaki elesik és megsérül.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjelentek a biztosítói extraprofitadó részletei: sok állampapírt kell venniük, hogy jól járjanak

Megjelentek a biztosítói extraprofitadó részletei: sok állampapírt kell venniük, hogy jól járjanak

A szektor egésze szempontjából kedvezően változik 2025-ben a biztosítók extraprofitadójának (hivatalos nevén pótadójának) a szabályozása: bár a kulcsok módosításával egyes biztosítók jól, mások rosszabbul járhatnak, ha képes lesz a szektor 150-200 milliárd forinttal növelni állampapír-állományát, akkor ennek 30%-ával, vagyis mintegy 50-60 milliárd forinttal csökkentheti extraprofitadóját. A továbbra is élő másik különadóval, a biztosítási adóval együtt 213 milliárd forintot remél a kormány jövőre a szektortól.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×