eur:
394.95
usd:
363.23
bux:
65450.33
2024. március 19. kedd Bánk, József
Nyitókép: Sellwell/Getty Images

Ismét Párizsban hagyta a Budapestre készülő utasait a Wizz Air

A Budapestre menetrend szerint 21.30 kor induló járat utasai 21.36-kor, már a reptéren kaptak e-mailben értesítést arról, hogy a gépük csak másnap 12.40-kor indul el hazafelé. 158 ember még éjjel 2-kor is várakozott a reptéren.

A Spabook egyik olvasójának beszámolója szerint az utasoknak az e-mailben kapott értesítés után arról kellett nyilatkozniuk, hány főre kérnek szállást, de a tájékoztatást erősen hiányosnak tartotta, ugyanis ő és a családja semmilyen információt nem kapott arról, hogy a gép egyébként nem indul el.

A portál ezzel kapcsolatban megjegyzi, hogy az augusztus 16-án 21.30-ra tervezett indulás helyett másnap déli, 12.40-re becsült indulást késésnek hívni merész, az EU-s szabályok szerint ez törléssel egyenértékű, így kártérítésre jogosítja a pórul járt utasokat.

A Spabook megszerezte a levelet. Kiemelik benne a késések óraszámát, illetve az út hosszát, valamint azt, hogy a Wizz Air rendszerén belül milyen lehetőségeik vannak, viszont az EU-s jog által biztosított kártérítést a levél végén egy mondattal tudják le: „Ha a járat késése az érkezéskor meghaladja a 3 órát, az utas a rendelet értelmében kompenzációra jogosult (kivéve, ha a késést rendkívüli körülmények okozták, amelyeket minden észszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni).”

A blog szerint azonban ilyen esetben mindezeken felül jár a fejenként 250 euró összegű kártérítés, amelyre a Wizz Air a levelében a kompenzáció szót használja, de arról nem ír, hogy ezt a kompenzációt hogyan lehet igényelni a légitársaságtól.

Az utasok egy része Messenger-csoportba szerveződött, így tudták egymást segíteni – olvasható.

Éjszaka 1.44-kor érkezett egy busz a reptéren várakozók egy részéért, az azonban nem derült ki, hogy a reptér vagy a légitársaság szervezte ezt a járatot, és azt sem tudni, hogy akik felszálltak, hová tartottak vele, de valószínűleg egy közeli szállásra.

2.04-kor az utasok között az a hír járta, hogy „vihar volt”, ezért nem jött értük a repülőgép. 45 ember indult el busszal, s úgy tűnik, számukra sikerült szállást találni, de további 158 ember még ekkor is várakozott a reptéren. Ekkor már többen arra panaszkodtak: „Minden zárva! Még automata sincs! Semmit nem adtak inni vagy enni.”

Címlapról ajánljuk

Állami támogatások: komoly feszültségforrás készül az EU-tagállamok között

A kormányok állami támogatásokat nyújthatnak gazdaságaik versenyképességének növelése érdekében, és ezzel nem minden tagállam ért egyet. Máthé Réka Zsuzsánna, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Európa Stratégia Kutatóintézetének tudományos munkatársa szerint az ideiglenes szabályozás nagy nyertese a német, a francia és a magyar gazdaság.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.03.19. kedd, 18:00
Hankó Balázs
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért és felsőoktatásért felelős államtitkára
Kiderült: év végéig visszatöltik amerikai olaj-készleteket, és csak átmeneti az új LNG-projektek blokkolása

Kiderült: év végéig visszatöltik amerikai olaj-készleteket, és csak átmeneti az új LNG-projektek blokkolása

Az Egyesült Államok energiaügyi minisztere azt jelentette be hétfőn, hogy az év végére az ország stratégiai kőolajkészlete (SPR) várhatóan eléri vagy meghaladja a két évvel korábbi szintet, amikor egy példátlanul nagy, 180 millió hordós készletleépítés indult el az olajárak letörése érdekében. Jennifer Granholm azt is hangsúlyozta, hogy csak átmeneti jellegű, mindössze néhány hónapig tartó szünetet jelent a Biden-adminisztráció döntése, hogy megállították a további LNG-kapacitások kiépülését, amelyek exporta vitték volna a cseppfolyós földgázt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×