INFORÁDIÓ
2022. szeptember 28. szerda
Vencel

wizz air

légi közlekedés

párizs

Ismét Párizsban hagyta a Budapestre készülő utasait a Wizz Air

Ismét Párizsban hagyta a Budapestre készülő utasait a Wizz Air

Infostart

A Budapestre menetrend szerint 21.30 kor induló járat utasai 21.36-kor, már a reptéren kaptak e-mailben értesítést arról, hogy a gépük csak másnap 12.40-kor indul el hazafelé. 158 ember még éjjel 2-kor is várakozott a reptéren.

A Spabook egyik olvasójának beszámolója szerint az utasoknak az e-mailben kapott értesítés után arról kellett nyilatkozniuk, hány főre kérnek szállást, de a tájékoztatást erősen hiányosnak tartotta, ugyanis ő és a családja semmilyen információt nem kapott arról, hogy a gép egyébként nem indul el.

A portál ezzel kapcsolatban megjegyzi, hogy az augusztus 16-án 21.30-ra tervezett indulás helyett másnap déli, 12.40-re becsült indulást késésnek hívni merész, az EU-s szabályok szerint ez törléssel egyenértékű, így kártérítésre jogosítja a pórul járt utasokat.

A Spabook megszerezte a levelet. Kiemelik benne a késések óraszámát, illetve az út hosszát, valamint azt, hogy a Wizz Air rendszerén belül milyen lehetőségeik vannak, viszont az EU-s jog által biztosított kártérítést a levél végén egy mondattal tudják le: „Ha a járat késése az érkezéskor meghaladja a 3 órát, az utas a rendelet értelmében kompenzációra jogosult (kivéve, ha a késést rendkívüli körülmények okozták, amelyeket minden észszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni).”

A blog szerint azonban ilyen esetben mindezeken felül jár a fejenként 250 euró összegű kártérítés, amelyre a Wizz Air a levelében a kompenzáció szót használja, de arról nem ír, hogy ezt a kompenzációt hogyan lehet igényelni a légitársaságtól.

Az utasok egy része Messenger-csoportba szerveződött, így tudták egymást segíteni – olvasható.

Éjszaka 1.44-kor érkezett egy busz a reptéren várakozók egy részéért, az azonban nem derült ki, hogy a reptér vagy a légitársaság szervezte ezt a járatot, és azt sem tudni, hogy akik felszálltak, hová tartottak vele, de valószínűleg egy közeli szállásra.

2.04-kor az utasok között az a hír járta, hogy „vihar volt”, ezért nem jött értük a repülőgép. 45 ember indult el busszal, s úgy tűnik, számukra sikerült szállást találni, de további 158 ember még ekkor is várakozott a reptéren. Ekkor már többen arra panaszkodtak: „Minden zárva! Még automata sincs! Semmit nem adtak inni vagy enni.”

Nyitókép: Sellwell/Getty Images
A címlapról ajánljuk

×
×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018