Infostart.hu
eur:
387.08
usd:
330.03
bux:
110471.72
2025. december 22. hétfő Zénó
Nyitókép: Forrás: Szentendre blogol (Facebook)

Újabb kerékpárosok zuhantak a munkagödörbe a lezárt szentendrei bringaútszakaszon

A közműgödör hónapok óta nem volt lefedve, de most végre változik a helyzet.

A héten már másodjára sérül meg a Szentendrén már elhíresült – egyébként lezárt – kerékpárút 5 méter mély aknájába esve egy szabálysértő állampolgár, idézi az Telex a Szentendre Blogol nevű közösségi oldal egyik hétfői bejegyzését.

Az eset kapcsán a hírportál egyik olvasója a következőket írta: „Szentendrén van egy „horrorlik”, amibe időnként beleesnek bringások. Igaz, a kerékpárút elvileg le van zárva, de mivel sokan félnek a terelőútnak kijelölt, forgalmas 11-es úton bringázni, inkább arra mennek. A gödör hónapok óta nincs lefedve, a vízművek arra hivatkozik, hogy egy aknafedélre várnak, a város őrjöng, az Eurovelo 6-os bringaúton közlekedők meg szívnak.”

Forrás: Szentendre blogol (Facebook)
Forrás: Szentendre blogol (Facebook)

A helyi kerékpárosklub elnöke kicsit árnyaltabban írta le lapnak a helyzetet. Elmondása szerint a probléma azzal kezdődött, hogy a Szentendre központját a város határában fekvő kerékpároshíddal összekötő szakasz egy pontja alatt július közepén eldugult egy nyomás alatt levő szennyvíz-távvezetékcső. A hibát gyorsan megtalálta az illetékes Duna Menti Regionális Vízmű Zrt. (DMRV). A kerékpárutat július 13-án lezárták, a csövet kiásták, a hibát két nap alatt elhárították, majd úgy döntöttek, hogy helyreállítják a szervizaknát is. Az erre kiírt közbeszerzési eljárás azonban elhúzódott.

Bürger Zoltán szerint mindez nem lett volna baj, ha a gödör nem az egyébként igen nagy forgalmú Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút alatt lenne. Július közepe óta a gödör fedetlenül tátongott, a kerékpárosok egy része pedig megpróbált mellette elmenni, mert a terelőút szűk, zsúfolt és rossz állapotú.

Mint arról korábban az Infostart is beszámolt, Szentendre önkormányzata augusztus végén figyelmeztetett arra, hogy mindenki vegye komolyan a nemzetközi kerékpárút ottani szakaszának lezárását: a területre senki ne lépjen be – se kerékpárral, se gyalog –, mert balesetveszélyes. Közölték,

az augusztus 20-i hosszú hétvégén két baleset is történt a lezárt részen, a kerékpáros mindkét esetben belecsúszott a munkagödörbe.

Kedden a város hivatalos oldalán jelezte, hogy a DMRV Zrt. alvállalkozója megkezdte az EuroVelo6 kerékpárút – Postás strand és Dera-patak hídja közötti – lezárt szakaszán a szerelőaknák lefedését. A strandhoz legközelebb eső aknára kora délután ráhelyezték a beton fedlapot. Információik szerint október elejéig mindhárom akna befedését befejezik, és elkezdődhet az aszfaltozás.

Szentendre.hu
Szentendre.hu

Címlapról ajánljuk

A csehek és a sorkatonaság, érdekes felmérés készült

A csehek 53 százaléka egyetért az adminisztratív katonai nyilvántartás esetleges bevezetésével, míg egyharmaduk ellenzi azt – derül ki az NMS ügynökségnek a Cseh Rádió számára készített felméréséből. Az adminisztratív nyilvántartás a 18 és 60 év közötti cseh állampolgárokat érintené, akikre a hadkötelezettség vonatkozik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Napi kilenc kamion sajtot adnak fel exportra – így erősíti piaci pozícióit a Kőröstej

Napi kilenc kamion sajtot adnak fel exportra – így erősíti piaci pozícióit a Kőröstej

Orvosból lett sajtexportőr, majd a hazai tejipar egyik legfontosabb szereplője: Riad Naboulsi története egyszerre szól vállalkozói bátorságról, pénzügyi fegyelemről, és arról, hogyan lehet magyar tejből világszinten is jegyzett márkákat építeni. A Kőröstej ma már négy üzemben mintegy 500 ezer liter tejet dolgoz fel naponta, több mint 65 országba szállít, és exportteljesítménye önmagában a teljes magyar kivitel egy ezrelékét adja. A növekedés ugyanakkor komoly forgótőke- és beruházásigénnyel jár, amit a vállalat hosszú ideje szoros banki partnerséggel kezel. Boros Zoltán, az MBH Bank Agrár- és Élelmiszeripari Üzletágának nagyvállalati ügyfelekért felelős igazgatója szerint a Kőröstej sikerének kulcsa az erős exportorientáció, a magas hozzáadott értékű sajtkínálat és a fegyelmezett költséggazdálkodás – ezekre a pillérekre épül az a fejlesztési pálya, amelynek következő állomásai már most körvonalazódnak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×