Infostart.hu
eur:
388.46
usd:
331.49
bux:
109475.35
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Az M0 autópálya déli szektorának bővítéséhez épült új, 770 méter hosszú hárosi Duna-híd próbaterhelés előtt 2013. június 4-én. Amennyiben a próbaterhelés során mért adatok egyeznek a számítottakkal, akkor az M6 autópálya és az 51-es számú főút közötti 11 kilométer hosszú szakaszon legkésőbb július végén megindulhat a forgalom.
Nyitókép: MTI Fotó: Sóki Tamás

Tanév kezdetéig maradhatnak Budapesten a dugók

Elengedhetelen az M0-ás hárosi Duna-hídjának felújítás miatti lezárása: a konstrukciós hibák kijavításával egy időben számos budapesti felújítás zajlik, így nehéz lesz a fővárosban közlekedni egész nyáron.

Az M0-ás hárosi híd felújítása fokozza a torlódásokat a belvárosban, mivel a többnyire a déli körgyűrűn autózók inkább a Duna-hidakon kelnek át, mondta el az InfoRádiónak Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke.

"Nemcsak az M0-áson közlekedők lehetőségeit befolyásolja a felújítás, hanem egész Budapestét: ha az M0-ás hídon ellehetetlenül vagy nagyon lelassul az áthaladás, az értelemszerűen befelé nyomja a forgalmat a városba. Így déli hidaink, a Rákóczi- és Petőfi-híd forgalmán érzékelhető, ha valami baj van az M0-áson" - fogalmazott a kabinetfőnök, hozzátéve, hogy nem először fordulnak elő a nem megfelelő kivitelezésből fakadó utólagos munkálatok a hídon, amelyek forgalomkorlátozással járnak. Emiatt hatalmas torlódások alakulnak ki a hídon, tovább rontva a város közlekedését. Ez összeadódik azoknak a fontos budapesti fejlesztéseknek az elvégzésével járó forgalmi helyzetekkel, amelyek Balogh Samu elmondása szerint már nem várhattak tovább.

A projektért felelős Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közlése szerint

június 16-tól egészen augusztus végéig teljes szélességében le lesz zárva az M0-ás autóút hárosi Duna-hídjának M1-es autópálya felé vezető hídja.

A nyári forgalomkorlátozás elengedhetetlen, a szerkezetet ugyanis hidraulikusan megemelik a munkálatok előírt technológiának megfelelő elvégzésének érdekében, majd ideiglenes támaszokra helyezik. Így tudnak majd dolgozni a 2018-2020-as rekonstrukció hibáinak kijavításán.

Balogh Samu reméli, az iskolakezdés idején már nem okoz majd fennakadást ez a folyamat a belvárosi közlekedésben. A munkálatok keretében új hídsarukat építenek be, de még ezelőtt meg kell erősíteni az acélszerkezetet. Az egyedi szerkezetek gyártása már elindult, de hetekbe telik, az első saruk beérezése augusztusban történhet meg. Várhatóan szeptember elsejétől megszűnik a forgalomterelés, tanévkezdetre a híd északi oldala birtokba vehető. Az összes saru cseréjéhez a híd felszerkezetét még az idei évben többször meg kell emelni, majd vissza kell helyezni. Szeptembertől decemberig hétvégente az északi pálya hídján 1-2 órán át tartó eseti forgalomkorlátozásra kell számítani.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.

Két új közvélemény-kutatás, homlokegyenest ellentétes eredménnyel

A Nézőpont Intézet friss felmérése szerint listán a Fidesz 46, míg a Tisza Párt 39 százalékos eredményt érne el, ha most lennének a parlamenti választások. A Medián viszont nemrég azt mérte, hogy a Tisza a teljes szavazókorú népességben 5, míg a választani tudó biztos szavazók körében 10 százalékkal előzi meg a Fideszt. A 40 évnél fiatalabbak között 57 százalékos a Tisza Párt támogatottsága.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
8 milliárd euró Brüsszelből: hol tudnak most pénzt nyerni a magyar techcégek?

8 milliárd euró Brüsszelből: hol tudnak most pénzt nyerni a magyar techcégek?

A Digitális Európa Program (DEP) az uniós technológiai beruházások egyik kulcseleme, amely mára több mint 8 milliárd eurós kerettel támogatja a mesterséges intelligenciától a kiberbiztonságon át a szuperszámítógépek hálózatának építéséig számos stratégiai terület fejlesztését. A magyar részvétel ugyan még 1 százalék alatt van, de a lehetőségek köre folyamatosan bővül, és az Magyar Fejlesztésösztönző Iroda (MFOI) – a program hazai nemzeti kapcsolattartója (NCP-National Contact Point) – egyre több vállalkozást és intézményt segít az európai konzorciumokhoz való csatlakozásban. Dászkál Jánost, az MFOI szakértőjét arról kérdeztük, hol vannak ma a magyar szereplők reális esélyei, milyen akadályokba ütköznek leggyakrabban, és milyen új fókuszokkal érkeznek a hamarosan nyíló uniós pályázati csomagok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×