Infostart.hu
eur:
386.76
usd:
330.25
bux:
109878.98
2025. december 19. péntek Viola
Hosszú expozíciós idővel készült felvétel: a Petőfi híd 2017. szeptember 11-én. Nyolcvan éve, 1937. szeptember 12-én adták át a forgalomnak a hetedik budapesti Duna-hidat, amelyet akkor Horthy Miklósról neveztek el.
Nyitókép: MTI/ Balogh Zoltán

Újabb budapesti csomópont teljes átépítését tervezik

Társadalmi egyeztetés kezdődött a Petőfi híd és a Boráros tér komplex, a tervezett új, föld alatti HÉV-megálló gyalogosforgalmát is figyelembe vevő felújításáról. A beruházás a Lánchíd felújítása után kezdődhet.

Az utolsó teljes rekonstrukció 1979-80 körül volt, akkor alakult ki a Petőfi híd és a Boráros tér mai állapota. A forgalom minél gyorsabb áramlása volt a cél, ezért mind a budai, mind a pesti oldalon a gyalogosokat aluljárókba terelték, a felszínen pedig a gépjárműforgalom kapott teljes elsőbbséget – mondta az InfoRádiónak Friedl Ferenc, a Budapesti Közlekedési Központ innovációs főmunkatársa.

Most a következő felújítás előkészítésén dolgozik a BKK, és ezért szeretnék megismerni a budapesti lakosok mellett a hidat és környékét használók észrevételeit, fejlesztési javaslatait, hogy később ezeket a tanulmánytervbe is beépíthessék.

"Az útpálya, ahol az autók és a villamosok közlekednek, a hídon jó állapotban van"

– mondta Friedl Ferenc. Ezt a vasbeton lemezt az előző rekonstrukciónál felújítottak. Amint arról az Infostart is beszámolt, azt azonban megállapították, hogy a járdakonzolok nincsenek jó állapotban, így azokat mindenképp cserélni kell. Emellett a hídon több helyen rozsdásodás látszik, aminek ki kell deríteni a pontos okát, továbbá teljesen újra kell festeni a hídszerkezetet.

"Fontosnak tartjuk a két hídfőnél a teljes körű akadálymentesítést,

mert ez most nem biztosított" – tette hozzá a főmunkatárs.

Elmondta, hogy a Boráros térnél az lenne az egyik legfontosabb célja az átalakításnak, hogy a felszínen is legyenek gyalogoskapcsolatok, mert most hiányoznak. Többek között a Nagykörút és a Duna-part közötti természetes kapcsolat kialakítása, a híd és a part közötti közvetlen elérést biztosító útvonal, hogy ne kelljen a teljes teret megkerülni ahhoz, hogy lejusson a vízhez az ember.

Elmondta azt is, hogy az előkészítéssel párhuzamosan zajlik a Budapest Fejlesztési Központban a csepeli és a ráckevei HÉV-vonal összekapcsolásának és a Kálvin térig való meghosszabbításának a tervezése, aminek szintén nagy hatása lesz a Boráros térre. Az elképzelések szerint ugyanis az a felszíni végállomás, amely most a téren van, és a Duna-parti pálya teljesen megszűnne, és a Közvágóhídtól a Kálvin térig a felszín alatt haladna a HÉV. Az állomása a Boráros téren nagyjából a mostani buszvégállomás alatt lenne.

"Emiatt a tér teljes gyalogosközlekedését újra kell gondolni"

– tette hozzá Friedl Ferenc.

Ismertette a felújítás menetrendjét is: jelenleg a tanulmánytervek készítése zajlik, ennek végeztével a források függvényében lehet elindítani az engedélyezési és kiviteli tervek készítését. A beruházás megkezdése több mint öt év múlva reális, a Lánchíd felújítása után.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója: ez a csúcs egy haditanács volt

Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója: ez a csúcs egy haditanács volt

A péntek hajnalba nyúló csütörtöki brüsszeli EU-csúcsot követően a miniszterelnök némi alvás után állt az újságírók hadának rendelkezésére. Beszámolt róla, az EU-csúcs haditanács volt, a hozzászólások 90 százaléka arról szólt, hogyan győzzük le Oroszországot. Beszélt a belgák harcáról, egy nagy nyugat-európai tévhitről a hétköznapi emberek fejében, és arról, hogy az uniós országok hogyan adnak hitelt Ukrajnának – az európai emberek fizetni fognak, a miniszterelnök szerint ez a téma elemi erővel fog feltörni Nyugat-Európában. A miniszterelnök szerint ugyanazon a rendkívül veszélyes pályán vagyunk, mint annak idején az I. világháború előtt. Szerinte a végóráit éljük az Európai Uniónak, Ukrajna pedig egy stratégiai vereségben van.

Jövőre is a csehek védik a szlovák légteret

Csehország a jövő évben is részt vesz a szlovák légtér védelmében. Erről Jaromír Zůna új cseh védelmi miniszter és szlovák kollégája, Robert Kaliňák csütörtöki telefonos egyeztetésükön állapodott meg.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Bejglit boltból pár száz forintért? A minőségi változatot 3500 forintnál olcsóbban nem lehet kihozni

Bejglit boltból pár száz forintért? A minőségi változatot 3500 forintnál olcsóbban nem lehet kihozni

Nem érdemes a karácsonyi sütemények, főleg a bejgli árán spórolni, mert garantáltan csalódás lesz a vége, állítja Erdélyi Balázs, a Magyar Cukrász Ipartestület szakmai elnöke. Elmondta: minimum 3500 forint most egy minőségi, valóban kézműves és hagyományos módon készített 500 grammos bejgli ára. Nagy átlagban pedig 4-5000 forint között mozog az áruk. A szaloncukrok és egyéb karácsonyi édességek megvásárlásával együtt a magyar családok átlagban 20 ezer forintot költenek az édes finomságokra az ünnepi időszakban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×