eur:
408.13
usd:
387.35
bux:
77771.12
2024. november 18. hétfő Jenő
Egy rendőrautó fedélzeti videokamerája rögzít egy igazoltatást Csongrádon 2014. január 27-én. Az érintett önkormányzatok támogatásával az intézkedéseket rögzítő kamerákat szereltek a Csongrádi Rendőrkapitányság szolgálati járműveibe.
Nyitókép: Kelemen Zoltán Gergely

Észrevehetetlenül is traffipaxoznak a rendőrök

Több mint egy hónapja civil autókkal is dolgoznak a rendőrök az utakon - mondta az InfoRádiónak az Országos Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője. Óberling József hozzátette: ezzel a mérési módszerrel a két jármű közötti sebességkülönbséget mérik.

Az elmúlt években a közlekedésbiztonsági helyzet nem javult itthon, ezért a rendőrség visszatért régi módszeréhez, hogy jelzés nélküli gépkocsival is ellenőrzi a közúti forgalmat, ahol többek között sebességet is mér - mondta Óberling József, az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője.

"Valamilyen beavatkozást kellett tennünk, és arra gondoltunk, hogy ez az ellenőrzési módszer - amelyet Európa- és világszerte ötvöznek a »látható rendőrség« módszerrel - itthon is beválik" - mondta a főosztályvezető.

Bárhol megjelenhetnek a civil rendőrautók

Óberling József hozzátette: lézeres sebességmérő műszereket újítottak fel, és menet közbeni mérésre hitelesíttették őket. Azokat mérik, akik a rendőrautót megelőzik a járműsorban.

"A két jármű közötti sebességkülönbséget tudjuk mérni, és ily módon a másik jármű sebességét számítani,

tehát nem kell ahhoz a gyorshajtó tempóját felvenni, hogy a sebességét mérni és dokumentálni tudjuk" - hangsúlyozta Óberling József.

Büntetés

Fontos, hogy az ellenőrzési módszer alkalmazása esetén nem merülhet fel a jármű üzembentartójának objektív felelőssége, mert ezek az eszközök nincsenek bekötve a rendőrség informatikai rendszerébe. Eljárás csak abban az esetben indul, ha a járművet megállítják, és azonosítják a vezetőt – mondta az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője.

"Az a jellemző, hogy közigazgatási bírságokat szabunk ki, mert oly mértékű a sebességtúllépés mértéke, sőt előéleti pont is jár ehhez a jogsértéshez.

Azt gondoljuk, hogy ez egy jó figyelmeztetés a notórius gyorshajtóknak arra, hogy több ilyen eset után akár a vezetői engedély visszavonására is sor kerülhet"

- tette hozzá.

A fix kameráknál lassító gyorshajtók ellen vetik be

Óberling József hangsúlyozta: az elmúlt hónapok tapasztalatai azt mutatják, hogy a forgalomban a mai napig részt vesznek olyan járművezetők, akik semmibe veszik a közlekedés biztonságát, percről percre kockáztatják a saját és mások életét is.

A tisztességes többség ezzel nem ért egyet, és joggal várja el a rendőrségtől, hogy fellépjen ellene.

"A fix telepítésű kameráinkkal és a mozgatható eszközeinkkel eddig azt tapasztaltuk, hogy az ilyen eszközök környezetében a járművek jellemzően betartják a megengedett sebességet, de a két mérőpont között jelentősen túllépik" - említette a szakember.

Több internetes portál is arról számolt be, hogy az elfogó autók gyakran leszorítják az útról a gyorshajtókat, és megbüntetik őket. Óberling József az állításokra reagálva elmondta, mivel a két jármű közötti sebességet mérik, ezért nem kell a sebességet túllépve közlekedni a rendőrautóknak. Amikor pedig a gyorshajtó jármű után erednek, akkor már nem a sebességét mérik, hanem meg akarják állítani, hogy "a jármű vezetőjével személyes kontaktust teremtsenek".

"A jármű üldözése, leszorítása, nagyobb sebességre való ösztönzése a rendőri állomány számára kifejezetten tilos, hiszen az elvünk az, hogy a közlekedés biztonságát növeljük,

nem pedig különféle közlekedésbiztonsági kockázatot teremtsünk - mondta. Hozzátette: azt a módszert is szokták alkalmazni, hogy a "civil" mérőautó előtt valamennyivel egy megkülönböztető jelzésekkel felszerelt rendőrségi autó vagy motor halad, és szükség esetén az "veszi ki a forgalomból" a gyorshajtót.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.18. hétfő, 18:00
Schmidt Mária
Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója
Rengeteg kínai tőke áramlik Magyarországra, és éppen ez lehet az egyik fő kihívás Trump elnöksége idején

Rengeteg kínai tőke áramlik Magyarországra, és éppen ez lehet az egyik fő kihívás Trump elnöksége idején

2022-től 2024. szeptemberéig Magyarországra áramlott az összes kínai külföldi működőtőke több mint negyede, ami az európai kontinenst vette célba, és ezzel igyekszik a magyar kormány megtámogatni a recesszió-sújtotta gazdaságot – mutat rá vasárnapi körképében a Financial Times. A cikk egyik fő üzenete az, hogy a sok kínai tőkéből adódhat a nagy politikai mutatvány, hogy hogyan egyensúlyozzon az Orbán-kormány a kínai és az amerikai érdekek mentén, és közben a már bejelentett nagy autóipari beruházások lendületet is adjanak az EU-pénzek korlátozottsága miatt is szenvedő magyar gazdaságnak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×