eur:
411.68
usd:
395.29
bux:
79551.8
2024. november 23. szombat Kelemen, Klementina
A Széchenyi lánchíd 2017. augusztus 23-án. Százhetvenöt éve, 1842. augusztus 24-én helyezte el József nádor a pest-budai Lánchíd alapkövét.
Nyitókép: Balogh Zoltán

Évekig nagy dugók lehetnek a belvárosban

A Fővárosi Közgyűlés egyik legfontosabb napirendi pontja a Lánchíd rekonstrukciója, amelyet a korábbi tervek szerint egyszerre végeztek volna el az alagúttal. A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint az öt évig elhúzódó felújítás kiegészülve a 3-as metró rekonstrukciójával jelentős dugókat okozhat Budapest belvárosában.

Az eredetileg tervezett három helyett öt év alatt végezhetik el a Lánchíd és a váralagút rekonstrukcióját, ha elfogadják a képviselők a Fővárosi Közgyűlés szerdai napirendjére tűzött javaslatot. A beruházás első három évben az átkelő felújítása történik meg, a második ütemben, csak a szükséges források birtokában kezdik el a munkálatokat az alagútban. A Lánchíd rekonstrukciójának menetrendje többször is változott, egy évvel ezelőtt, másfél évről két és fél évre nőtt, idén februárban pedig a főpolgármese már hároméves ütemről beszélt.

Az előterjesztés szerint a Lánchíd felújítása tartalmazza a közút és a járda teljes újjáépítését, a megmaradó acélszerkezetek javítását, a köz- és díszvilágítás korszerűsítését, a gyalogos-aluljárók és a hídfő lépcsőinek átépítését.

A rekonstrukció költsége több mint 16 milliárd forint.

Kelemen Tamás, a Közlekedő Tömeg Egyesület alelnöke szerint az öt évig elhúzódó beruházás, kiegészülve a 3-as metró rekonstrukciójával, jelentős dugókat okozhat a belvárosban. Ez az útvonal a turizmus szempontjából is jelentős, ezért kellene arról gondoskodni, hogy minél előbb véget érjen a felújítás – tette hozzá.

Hasonlóan vélekedik a javaslatról Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ korábbi vezérigazgatója is a Facebookon közzétett bejegyzésében. Szerinte azzal, hogy két ütemre bontották a felújítást, az Alagút–Lánchíd tengely körülbelül négy-öt évig lesz lezárva a forgalom előtt. Hozzátette: minden közlekedésfejlesztési beruházásnál az emberek időnyeresége jelenti azt a társadalmi és gazdasági, forintban is kifejezhető hasznot, ami miatt érdemes belevágni egy projektbe.

Vitézy Dávid szerint ezzel a döntéssel kárt okoznak a budapestieknek,

és Buda kiemelten fontos buszvonalait akár 4-5 évre ellehetetlenítik. Az egykori BKK-vezér úgy látja, hogy a főváros és a BKK kezéből kicsúszott a közlekedéspolitikai irányítás, eltűnt a rendszerszemlélet és a városházi, bürokratikus szempontok felülírnak minden észérvet.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Újabb magyar orvosi szenzáció: rákgyógyszert fejlesztenek a melanoma ellen

Újabb magyar orvosi szenzáció: rákgyógyszert fejlesztenek a melanoma ellen

Sikerült kidolgozni egy olyan célzott terápiát a melanoma kezelésére, amely jelentős hatékonyságot mutat – mondta az InfoRádióban az Országos Onkológiai Intézet tudományos igazgatója. Nagy Péter ugyanakkor figyelmeztetett: akár tíz évet is igénybe vehet az új gyógyszer kifejlesztése, és jelenleg még nagyon hamar elveszíti a hatékonyságát az eljárás.

Demkó Attila: az orosz–ukrán háború legvéresebb szakasza következik

A lehetséges tárgyalások előtt várható a háború legrosszabb szakasza – mondta az InfoRádióban a biztonságpolitikai szakértő, miután Ukrajna nyugati rakétákat lőtt ki Oroszországra, az pedig minden korábbinál keményebb válaszlépésekkel fenyegetőzik, sőt egyet már végre is hajtott Dnyipro városával szemben.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×