eur:
411.24
usd:
392.65
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília

Írásos garanciát vár Tarlós István a pótlóbuszok ügyében

Írásos garanciát vár a kormánytól Tarlós István főpolgármester a 3-as metró felújításához szükséges buszvásárlások ügyében.

A kormánynak július ötödikén éjfélig van ideje arra, hogy garanciát vállaljon a 3-as metró felújítása miatt beszerzendő 150 csuklós autóbusz költségkülönbözetére - jelentette ki a főpolgármester a Városházán tartott sajtótájékoztatón. Tarlós István jelezte, hogy ha kell, akkor bemegy a kormány ülésére, de emlékeztetett arra, hogy a helyettese már az előzőn is ott lett volna.

„A Miniszterelnökséget vezető miniszter úr az elutazásom előtt két nappal küldött egy meghívót – már sokkal korábban kellett volna mellesleg – de az, hogy a várost, illetve engem ki képvisel, azt egyedül én döntöm el. Ez nemcsak kötelességem, hanem jogom is, és ezt senki más nem döntheti el helyettem. Bagdy Gábor pedig mindenféle felhatalmazással írásban rendelkezett, hogy ezen a kormányülésen részt vegyen, és ezen engem és a fővárost képviseljen” - fogalmazott Tarlós István.

A főpolgármester szemenszedett, alamuszi, pimasz hazugságnak tartja, és keményen visszautasította Vitézy Dávid volt BKK-vezérigazgató állítását, amely szerint magyar járművek helyett lengyel buszokat akar. Szerinte egyszerűen arról van szó, hogy a lengyel járművek olcsóbbak lennének. Ha viszont a kormány a drágább megoldást választja, akkor fizesse ki az árkülönbözetet, vagy a főváros a saját pénzéből megvásárol 110 buszt annak érdekében, hogy ha késéssel is, de megkezdődhessen a 3-as metró felújítása.

„Miért nem lehet meghozni a döntést a garanciáról? Egyébként ha pedig nem lesz garancia, akkor jönnek a saját forrásból a csuklós buszok – ha nem is 150, de 110, és el tudjuk kezdeni a munkát” - mondta a főpolgármester.

Tarlós István arra is reagált, hogy a Népszabadság szerint uniós támogatás hiányában az OTP finanszírozhatja a metrófelújítást.

„Persze elméleti lehetőségként a mai világban minden nyitva van. Még ezt a lehetőséget sem szeretném kategorikusan kizárni. Egy napja beszéltem Csányi Sándorral, de elképzelhető, hogy Csányi Sándor az elképzeléseit jelentős fővárosi ügyekben nem velem egyezteti, hanem a Népszabadsággal – ezt nem tudom kizárni.

A főpolgármester szerint a kormánynak még ülést sem kell tartania a főváros által kért garancia megadásához, mert azt személyesen Orbán Viktor miniszterelnök is meg tudja oldani.

Vitézy Dávid: a BKK korábbi vezetése elkötelezett volt a magyar buszok iránt

Hosszú idő után az első magyar gyártású alacsonypadlós Ikarus-buszok BKV-val közös összeszerelése 2013-ban, a Budapesti Közlekedési Központ "előző vezetése" alatt indult el, ami a Budapesti Közlekedési Vállalat és a BKK akkori magyar buszok iránti elkötelezettsége nélkül nem valósult volna meg - hangsúlyozta az MTI-nek hétfő este Vitézy Dávid volt BKK-vezérigazgató a Magyar Buszgyártók Szövetsége elnökének nyilatkozatára reagálva.

A Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke, Vincze-Pap Sándor szerint a BKK előző vezetése jelezte, hogy nem bíznak a magyar buszokban, egyebek mellett ezért nem fut több magyar gyártású busz az utakon - erről hétfő este az M1 aktuális csatornán beszélt, amiről az MTI is beszámolt.

Hozzátette: a közösségi tulajdonban, BKV-nál, Volánnál lévő mintegy 6 és félezer autóbusz több mint fele túlfutott, átlagéletkoruk 18, illetve 13 év. Mint mondta, lenne helye az új magyar autóbuszoknak, ennek ellenére az elmúlt években beszerzett járművek több mint 80 százaléka külföldi gyártású volt.

"Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének vezetője nem mondott ma igazat - valószínűleg a magyar buszokat nem igazán kedvelő budapesti főpolgármesternél akar jó pontokat szerezni ezzel az amúgy teljesen értelmetlen támadással." - írta az MTI-nek megküldött reakciójában Vitézy Dávid, aki 2010-2014 között volt a BKK vezérigazgatója.

Kijelentette: "sok idő után az első magyar gyártású alacsonypadlós Ikarus-buszok (később Evopro) BKV-val közös összeszerelése 2013-ban, az előző vezetés alatt indult el, ami a BKK és a BKV akkori magyar buszok iránti elkötelezettsége nélkül nem történt volna meg. Mára 37, rövidesen 59 ilyen magyar busz jár Budapesten.

Mindemellett a kormány korábbi nemzeti buszstratégiája szerinti Rába-Volvo együttműködés jegyében is a BKK korábbi vezetése rendelte a legtöbb buszt - többet, mint a vidéki Volán-cégek együttvéve, összesen 134 darabot - hívta fel a figyelmet Vitézy Dávid, aki jelenleg a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 22. 04:15
×
×
×
×